کلبه عطر

تجربه کاربران درباره عطرهاشون

کلبه عطر

تجربه کاربران درباره عطرهاشون

برای تبادل لینک میتونید پیام بدید

عوارض استفاده از ادکلن بر روی پوست

سه شنبه, ۱۵ مرداد ۱۳۹۸، ۰۴:۴۶ ب.ظ

استفاده از عطر و ادکلن بر روی پوست بصورت مستقیم از دیدگاه متخصصان پوست، باعث ایجاد پیری زودرس پوست می شود. هر چقدر هم که شما روی مراقبت از پوست خود حساس باشید، استفاده از ا دکلن روی پوست شما اثرات منفی می گذارد. در این بخش از کلبه عطر می خواهیم به شما بگوییم که چگونه استفاده از ادکلن می تواند روی پوست شما رنگ دانه ایجاد کند و خیلی زودتر از آنچه فکر می کردید پیر نشانتان دهد.

این مسئله تاثیر زیادی روی پوست گردن شما دارد و به همین خاطر می خواهیم راه هایی برای جلوگیری از خطرات ناشی از اسپری مستقیم ادکلن ها روی پوست به شما بگوییم. با ما همراه شوید.

مضرات استفاده از ادکلن بر روی پوست

اگر از ادکلن هاها بصورت مستقیم بر روی پوست خود استفاده کنید تبعات منفی را در پی دارد. چون این کار موجب می شود که پوست قابلیت مقابله خود در برابر اشعه های UV خورشید را از دست بدهد ادکلنی که روی پوست شما اسپری می شود، نسبت به پوست به اشعه های خورشید حساس می باشد و همین موضوع باعث می شود که روی پوست رنگدانه ایجاد شود.

تاثیرات منفی استفاده از ادکلن بر روی گردن

ناحیه گردن و سرسینه همیشه بصورت مستقیم در معرض نور خورشید و اشعه های مضر UV قرار دارند. همچنین ناگفته نماند که پوست گردن نازکتر از سایر بخش ها می باشد و به بافت های استخوانی نیز نزدیک تر است. این نازکی و نزدیکی می تواند باعث شود که اشعه های مضر با عبور از پوست به داخل استخوان ها نفوذ کنند و موجب بروز آسیب های احتمالی شود. همین موضوع باعث می شود که روی سرسینه و گردن خانم ها اغلب جوش های رنگدانه ای به وجود بیایید.

الکل موجود در ادکلن چه تاثیرات منفی بر پوست دارد؟

ادکلن بخاطر داشتن الکل در محتویات خود در صورت استفاده از آن بر روی پوست می تواند موجب آسیب رسیدن به پوست شود. ادکلن ها و حتی عطرها طبق نوعی که دارند در خود میزان مشخصی از الکل را دارند. الکل باعث خشکی پوست می شود که در ادامه آن احتمال ایجاد حساسیت و خارش وجود دارد. این موضوع برای افرادی که پوست حساسی دارند از اهمیت بالایی برخوردار می باشد، ولی تمام انواع پوست ها در معرض آسیب های ناشی از الکل قرار دارند.

چگونه باید از پوست خود مراقبت کنیم؟

کارشناسان در این خصوص توصیه می کنند که برای مراقبت از پوست خود باید همواره از کرم های ضد آفتاب در نواحی گردن و سرسینه استفاده کنید. برای این ناحیه از بدن بهتر است شما از ضد آفتاب های محافظ اشعه های خورشید طیف بلند استفاده کنید.

استفاده از ادکلن روی پوست به صورت ایمن

برای اینکه پوست سالمی داشته باشید، باید در تلاش باشید تا ادکلن را بر روی لباس خود اسپری کنید. با این حال اگر بر موضوع اسپری ادکلن بر روی پوست خود اصرار دارید، می توانید آن را روی مچ دست و پایین ساعد استفاده کنید چون این مناطق برای استفاده از عطر بصورت مستقیم ایمن هستند. این ناحیه معمولا به دور از اشعه ی خطرناک خورشید می باشد و از به همین خاطر ناحیه ای امن برای اسپری کردن می باشد. البته باید دقت کنید که پس از اسپری ادکلن روی مچ دست، آن ها را روی هم نمالید.

بصورت کلی بخش های از بدن که گرمای بیشتری دارند و به دور از نور خورشید قرار دارند، محل مناسبی برای اسپری کردن بر روی پوست می باشند. مثلا زیربغل و محل بسته شدن آرنج، علاوه بر اینکه به دور از نور خورشید است، بخاطر تمرکز حرارت بدن که در این نقطه قرار دارد، رایحه عطر بهتر پخش می شود. دقت کنید که بهتر است از ادکلن های معمولی بر روی ناحیه جنسی بدن استفاده نشود.

چگونه از عوارض استفاده از ادکلن بر روی پوست جلوگیری کنیم؟

در صورتی که در اثر استفاده از ادکلن بر روی پوست شما رنگدانه های ایجاد شود، می توانید از چند ترکیب گیاهی برای مقابله با آن استفاده کنید. یکی از راه های درمان این رنگدانه ها استفاده از سرکه سیب می باشد. هنگامی که سرکه سیب را با نسبت مساوی با آب مخلوط می کنید، سپس محلول ایجاد شده را روی نواحی مشکل دار با یک پارچه تمیز به آرامی ماساژ دهید. این کار را به مدت 2 الی 3 دقیقه انجام دهید تا محلول به خوبی روی پوستتان اثر کند. در مرحله بعدی با استفاده از آب گرم صورت خودتان را بشویید و اینکار را در طول روز، دوبار انجام دهید. اسید استیک که در سرکه سیب وجود دارد موجب روشن تر شدن نواحی تیره بدن شما می شود.

استفاده از آلوئه ورا یکی از راه های رفع رنگ دانه می باشد که بسیار موثر است. ژل موجود در آلوئه ورا دارای ماده آلوین است که اثر اثبات شده ای در بهبود رنگدانه ها دارد. ژل آلوئه ورا را موقع خواب روی پوست به آرامی ماساژ دهید. صبح روز بعد با آب گرم نواحی تحت درمان را شسته شو دهید. این کار موجب درمان رنگ دانه ها می شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۵/۱۵
کلبه عطر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی