کلبه عطر

تجربه کاربران درباره عطرهاشون

کلبه عطر

تجربه کاربران درباره عطرهاشون

برای تبادل لینک میتونید پیام بدید

عواملی که ماندگاری عطر را افزایش می دهند

يكشنبه, ۱۷ تیر ۱۳۹۷، ۰۴:۰۱ ب.ظ

اصلا حس خوبی نمی باشد وقتی که بابت خرید عطر هزینه بسیار گزافی را پرداخت کرده باشید ولی ماندگاری عطر بسیار پاین باشد و تنها چند ساعت روی پوست شما باقی بماند. اگر بخواهید هر دو ساعت کبار از عطر مورد علاقه خود استفاده کنید، در کوتاهترین زمان ممکن خواهید دید که بطری عطرتان به اتمام رسیده است. عوامل زیادی مانند نوع و رایحه عطر در ماندگاری آن تاثیر گذار هستند ولی عوامل دیگری هم وجود دارند که تاثیر بسیار زیادی در ماندگاری عطر دارند. در این مقاله از کلبه عطر به این عوامل پرداخته ایم. با ما همراه شوید.

تاثیرگذاری محل عطر در ماندگاری آن

محل نگهداری عطر یکی از عوامل بسیار مهم در ماندگاری عطر است. چون عطر باید دور از تابش مستقیم نور خورشید و گرما باشد تا مایع عطر و ترکیبات آن اکسید نشود. به همین منظور بهتر است عطر را در محل خنک و تاریک نگهداری کنید. همچنین رطوبت موجب از دست رفتن ماندگاری عطر می شود. برای اینکه از این موضوع جلوگیری کنید بهتر است عطر را در جعبه خود نگهداری کنید، چون هم جعبه آن زیبا است و هم اینکه بهترین مکان برای نگهداری از عطر می باشد.

انواع عطرها دارای ماندگاری متفاوتی هستند

هر عطری دارای ترکیب خاص و متفاوت است و روش تولید آن ها باهم فرق دارد. برخی از این عطرها دارای ماندگاری بیشتر و برخی دیگر دارای ماندگاری کمتری هستند. عطرهای که دارای رایحه چوبی و مرکباتی هستند از قدرت ماندگاری بسیار زیادی برخوردار هستند و اگر ماندگاری عطر برای شما اهمیت دارد بهتر است این نوع عطرها را خریداری کنید.

شرایط آب و هوای بر روی ماندگاری عطر تاثیرگذار است

شرایط آب و هوای هم نقش زیادی در ماندگاری عطر دارند. به همین دلیل است که هر فصل عطر خاص خود را دارد. برای مثال در زمستان عطرهای با رایحه ی تند و قوی بهتر احساس می شوند ولی در تابستان عطرهای ملایم بسیار مناسب هستند. چون گرما و رطوبت بر روی عملکرد عطر تاثیر می گذارند و ترکیب آن را تغییر می دهند. همچنین گرما باعث فرارتر شدن عطر می شود.

محل اسپری کردن عطر روی بدن در ماندگاری آن تاثیرگذار است

بهترین جا برای اسپری کردن عطر، داخل موها و روی لباس می باشد. با اینکه اینکار ممکن است به موها آسیب بزند یا روی لباس لک ایجاد کند ولی باعث افزایش ماندگاری عطر می شود. همچنین برخی از مناطق بدن هستند که دارای نبض هستند و همین موضوع موجب طولانی شدن ماندگاری عطر می شود. از جمله این مناطق می توان به مچ دست، پشت زانو و داخل آرنج اشاره کرد که نقاط های مناسبی برای اسپری کردن عطر هستند.

رابطه مستقیم غلظت عطر با ماندگاری آن

عطرهای که غلظت بالایی دارند از ماندگاری بسیار بالایی هم برخوردار هستند. در میان عطرها، آن های که غلظت پرفیوم دارند، ماندگاریشان بسیار بالا است و ادوپرفیوم ها در رتبه بدی قرار می گیرند و همچنین بعد از آن ها ادوتویلت ها می باشند. پس بهتر است هنگام خرید عطر، آن های را انتخاب کنید که غلظت بالایی دارند تا ماندگاریشان بیشتر باشد.

تاثیرگذاری رطوبت پوست در ماندگاری عطر

عطرها ترکیباتی محلول در چربی هستند و هرچقدر پوست شما تمیزتر باشد عطر فرارتر خواهد بود و اگر پوست شما چرب و کثیف باشد بوی عطر با بوی نامطبوع بدن شما ترکیب خواهد شد و بوی بدی را ایجاد خواهد کرد. پس بهتر است بعد از تمیز کردن بدن خود از یک لوسیون معمولی بدون بو مانند روغن جوجوبا استفاده کنید و عطر را روی آن اسپری کنید تا ماندگاری آن افزایش یابد.

این مقاله توسط نویسندگان سایت کلبه عطر گردآوری شده است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۴/۱۷
کلبه عطر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی