کلبه عطر

تجربه کاربران درباره عطرهاشون

کلبه عطر

تجربه کاربران درباره عطرهاشون

برای تبادل لینک میتونید پیام بدید

۱۲ مطلب در آبان ۱۳۹۷ ثبت شده است

برای اینکه عطری که استفاده می‌کنیم حداکثر عملکرد خود را نشان دهد، چه کار باید کنیم؟ برای یافتن پاسخ این پرسش با کلبه عطر همراه باشید.

چه عطری انتخاب کنم؟

امروزه عطرهای متنوعی در شکل‌ها، روایح، اندازه‌ها و طبع‌های مختلف در بازار موجودند که هر کدام در یک مناسب خاص عملکرد بهتری دارند، حال این مناسبت می‌تواند شخصی، دوستانه، رسمی و یا غیر رسمی باشد. خانم‌ها و آقایان شیک‌پوشی که به استایل خود اهمیت می‌دهند به‌خوبی می‌دانند انتخاب یک عطر مناسب مکمل تیپ شما بوده و به نوعی مانند امضایی پای استایل و شخصیت شما است که آن را به خوبی تکمیل می‌کند. انتخاب یک عطر مناسب اعتمادبنفس شما را تقویت کرده و حس خوبی را نیز در رابطه با شما به اطرافیانتان القا می کند. در فروشگاه اینترنتی کلبه عطر سعی شده تا حتی‌الامکان در قسمت توضیحات محصول، موارد استفاده،کاربرد و حس‌وحال عطر‌ها آورده شود.

چطور عطر بزنم؟

این دو نکته را در هنگام عطر زدن به خاطر داشته باشید، تا میزان ماندگاری عطر و پخش صحیح آن را بهبود بخشید.

1. بیش از حد عطر را اسپری نکنید
هنگامی که حجم بیشتر از حد معمول عطر را روی پوستتان اسپری می‌کنید (یا با عطر دوش می‌گیرید) ممکن است که در ابتدا کمی شدت آن افزایش پیدا کند اما به سرعت از آنچه پیش خواهد آمد ناامید خواهید شد. این کار باعث می‌شود که شما متوجه رایحه‌ی درست عطر نشوید و به جای آن رایحه‌ای متفاوت و بعضاً نامطبوع را استشمام کنید. البته اطرافیانتان هم از این کار خوششان نمی‌آید!
2. کمتر از حد معمول هم عطر را اسپری نکنید
این کار باعث کاهش تاثیرگذاری عطر شده، پخش بوی آن را کم می‌کند و باعث می‌شود که اطرافیان متوجه بوی عطر شما نشوند. این‌که چه مقدار عطر باید اسپری کنید به رایحه، کیفیت و میزان پخش بوی عطر نیز بستگی دارد. بدیهی است که برای عطرهای با کیفیتتر با پخش بو و ماندگاری بالا مقداری که باید اسپری کنید کمتر از عطرهایی با کیفیت کمتر است.
3. عطر را از فاصله‌ی مناسب اسپری کنید
فاصله‌ی مناسب برای اسپری کردن عطر روی پوست، معمولاً بین 10 تا 15 سانتی‌متر است.

عطر را کجا بزنم؟

قسمت‌هایی از بدن که در آن‌ها گردش خون قوی‌تر است دمای بیشتری دارند، و این دمای بیشتر به مقدار پخش بو و ماندگاری عطر کمک زیادی می‌کند. پس عطر را به نقاطی مانند نبض مچ دست یا گردنتان که جریان خون در آن‌ها بسیار قوی است اسپری کنید. در رابطه با ادوتویلت‌ها که غلظت کمتری دارند عطر را پشت گوش‌ها و روی سینه نیز می‌توانید اسپری کنید. داخل آرنج و پشت زانوها نیز آخرین گزینه برای اسپری عطر هستند.
نکته: به هیچ‌وجه عطر را با دست روی پوستتان نمالید و پخش نکنید. اجازه دهید تا عطر خودش روی پوستتان خشک شود.

بهترین زمان برای عطر زدن کدام است؟

بهترین زمان برای استفاده از عطرها، زمانی است که منافذ پوست شما باز و تمیز هستند. بنابراین پس از حمام کردن بهترین موقع برای عطر زدن است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آبان ۹۷ ، ۱۴:۳۳
کلبه عطر

سریال بازی تاج و تخت به یکی از محبوب ترین و پربیننده ترین برنامه های تلویزیونی در سراسر دنیا تبدیل شده است و از این موضوع نمی توان عبور کرد که این سریال تاثیر بسیار زیادی در فرهنگ عمومی مردم مخصوصا در سبک لباس پوشیدن، توریسم و... داشته است. اما این تاثیرگذاری ها فقط به دنیای گردشگری و مد محدود نمی شود و عطرهایی هم با الهام از این سریال طراحی و فرمولاسیون شده است که به شدت مورد توجه علاقمندان این سریال زیبا قرار گرفته است. اما ما می خواهیم در این مقاله از کلبه عطر از زاویه دیگری به این موضوع بپردازیم و عطرهای مورد علاقه بازیگرانی که در این سریال نقش آفرینی کرده اند را به شما عزیزان معرفی کنیم. در ادامه این مقاله عطر مورد علاقه ستارگان سریال بازی تاج و تخت را خواهید دانست، چون زمستان در حال آمدن می باشد. حرکت با موج های مردمی برای کسانی که می خواهند دنیای مد و زیبایی را به صورت ماندگار و کلاسیک درک کنند قطعا ایده بسیار جالبی نخواهد بود و از آنجایی که سریال بازی تاج و تخت هم یک موج در فرهنگ عمومی مردم به حساب می آید و همانند موج های دیگر در چند سال آینده از بین خواهد رفت. البته شناخت این نوع موج ها در پیش بینی ترند ها و روندهای دنیای مد و زیبایی تاثیر زیادی دارد پس حتی دانستن عطرهای مورد علاقه ستارگان سینما و تلویزیون خالی از لطف نخواهد بود و جذابیت های منحصر به فرد خودش را خواهد داشت. این شما و این هم عطرهای محبوب و مورد علاقه 5 ستاره سریال بازی تاج و تخت که با نقش های آن ها هم ارتباط دارد.

 

عطر مورد علاقه امیلیا کلارک ایفاگر نقش دنریس تارگرین

 

هم امیلیا کلارک و هم دنریس تارگرین جزو کسانی هستند که مردم آن ها را دوست دارند، امیلیا کلارک بازیگر مستعد جوان بریتانیایی برای اولین بار در تلویزیون با سریال تاج و تخت حضور یافت و یکی از حساس ترین نقش ها را برعهده داشت که باید در نقش دنریس تارگرین هنرنمایی می کرد. هر چند که ویژگی های ظاهری امیلیا با دنریس تارگرین در کتاب نغمه یخ و آتش تفاوت های بسیاری داشت (دنریس دختری بلوند و قد بلند با چشمان بنفش است در حالی که امیلیا قد کوتاه، موهای قهوه ای و چشمان سبز دارد) اما توانست با زیبایی طبیعی که در خود داشت از همان ابتدا سریال به بازیگر مورد علاقه رسانه ها و برندهای مد و زیبایی قرار بگیرد و در کنار حرفه بازیگری به کمپین های تبلیغاتی برندهای مختلف برای همکاری بپیوندد که از جمله جدیدترین کمپین های تبلیغاتی وی می توان به حضورش در کمپین عطر برند دولچه و گابانا (عطر زنانه The One با همراهی کیت هرینگتون) اشاره کرد. امیلیا که از سن 31 سالگی عبور کرده است به ندرت در خصوص زندگی شخصی و علایق شخصی خود صحبت می کند. اما منابع آگاه اعلام کرده اند که امیلیا کلارک از عطر برند گرلان به نام L’Instant de Guerlain استفاده می کند و عطر مورد علاقه وی می باشد. این عطر، عطری نمی باشد که هر زنی به آن علاقمند شود. چون فقط خانم های با استایل کلاسیک و سطح بالا به رایحه شیک و فوق العاده این عطر جذب می شوند.  از این عطر اکثرا زنانی استفاده می کنند که دوست دارند قدرت و حضور خود را به همه نشان دهند و امیلیا کلارک هم جزو این زنان می باشد.

عطر مورد علاقه نیکلای کاستر والدو ایفاگر نقش جیمی لنیستر

نیکلای کاستر والدو یکی از ستارگان سریال بازی تاج و تخت می باشد که اهل دانمارک است و در این سریال نقش جیمی لنیستر  برادر ملکه سرسی را ایفا کرده است. وی در ابتدای سریال شخصیتی منفور داشت ولی در فصل های اخیر تبدیل به یکی از شخصیت های محبوب و دوست داشتنی شده است و طرفداران توانسته اند نوعی رابطه عشق و نفرت را با این بازیگر جذاب تجربه کنند. در هر حال نیکلای 47 ساله اعلام کرده است که عطر مورد علاقه وی یک اودوتویلت از برند تام فورد می باشد و ما نباید از انتخاب وی تعجب کنیم چون این عطر دارای رایحه های تند عنبر و ترکیبی از روغن های معطر طبیعی و دلپذیر مانند رایحه مرکبات می باشد و این ترکیب یک انتخاب بسیار عالی و مناسب برای "شاه کش" می باشد. هدف از ساخت این عطر، این بوده است که آقایان در نظر خانم ها جذاب و فرینده باشند و مردی مانند جیمی که ترکیبی از خیانت و جذابیت را دارد قطعا این عطر مناسب وی خواهد بود.

عطر مورد علاقه ناتالی دورمر بازیگر نقش ملکه مارجری

خرید عطر ملکه مارجری

یکی از زیباترین زنان وسترس، ملکه مارجری تایرل بود که سرنوشت غم انگیزی را داشت ولی طرفداران این سریال قطعا وی را بخاطر شخصیت جذابش فراموش نخواهند کرد. ناتالی دورمر یک بازیگر 35 ساله است که اصلیت بریتانیایی دارد و در سریال بازی تاج و تخت نقش مارجری را بازی کرد که با جذابیت و زیبایی خود به او نماد زنانگی، فریبندگی و قدرت را دادند و شاید از این جهت برای بازی نقش ملکه مارجری بهترین انتخاب بوده است. این بازیگر خوش سیما از اودو پرفیوم گوچی از برند گوچی استفاده می کند که دارای رایحه های گیاهی متنوع و دلپذیر می باشد و همین موضوع باعث جذب اطرافیانتان می شود. همانطور که مارجری این کار را به بهترین شکل انجام می داد.

عطر مورد علاقه جیسون موموا بازیگر نقش کال دروگو

تنها بازیگر آمریکایی سریال بازی تاج و تخت، جیسون موموآ بود که در نقش کال دروگو هنرنمایی می کرد و بخاطر حضور در فیلم های ابرقهرمانی در نقش آکوامن هم محبوبیت پیدا کرده بود. کال دروگر نماد قدرت و مردانگی و جذابیت از نوع مردانه است و آکوامن موجودی می باشد که قدرت خود را از آب دریا می گیرد و باید عطری را هم که استفاده می کند بیانگر این ویژگی ها باشد. این بازیگر جوش سیما دارای 38 سال سن است که مدتی پیش هم به از سوی برند عطر دیویدف به عنوان سفیر این برند انتخاب شد و این موضوع نباید عجیب باشد که وی یکی از عطرهای این برند را برای خود انتخاب کند. عطرDavidoff Cool Water عطری مورد علاقه جیسون موموا می باشد که دارای رایحه ی قوی و تند مانند دریای طوفانی و خروشان است.

عطر مورد علاقه کیت هرینگتون بازیگر نقش جان اسنو

جان اسنو با اینکه چیزی نمی داند ولی حتما یکی از جذاب ترین و محبوب ترین مردان حاضر در سرتاسر وستروس می باشد. کیت هرینگتون بازیگر نقش جان اسنو کار جدی خود را بعد از تئاتر با حضور در بازی تاج و تخت شروع کرد و از همان اوایل مورد توجه برندهای پوشاک مردانه و همچنین عطر و ادکلن قرار گرفت. وی اولین کار تبلیغاتی خود را در سال 2013 با برند جیمی چو آغاز کرد و در سال گذشته نیز به کمپین تبلیغاتی عطر مردانه The One از برند دولچه گابانا پیوست. اما عطر مورد علاقه وی از برند جیمی چو با نام Jimmy Choo Man می باشد. این عطر دارای رایحه ی جذاب و خاص است که در آکوردهای آن رایحه هندوانه، فلفل صورتی، برگ های آناناس، اسطوخودوس، پاتچولی و بنفشه قرار دارد که همگی آن ها باعث جذاب و دلپذیر تر شدن شما می شود.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آبان ۹۷ ، ۱۴:۳۳
کلبه عطر

کارولینا هررا یکی از برندهای آمریکایی است که در زمینه تولید عطر و ادکلن هم فعالیت دارد. این کمپانی در سال 2017 یکی از عطرهای مردانه خود که از خانواده وی آی پی می باشد را با نام 212 VIP Black معرفی کرد. در این مقاله از کلبه عطر می خواهیم به نقد و بررسی این ادوپرفیوم مردانه بپردازیم. با ما همراه شوید.

معرفی برند کارولینا هررا (Carolina Herrera)

برند عطر کارولینا هررا (Carolina Herrera) یا همان CH که یک کمپانی آمریکایی است و موسس آن شخصی به نان کارولینا هررا می باشد و نام این برند از موسس این کمپانی برگرفته است. وی این کمپانی را در سال 1980 در شهر نیویورک به ثبت رسانده است و در سال 1977 هم بخش طراحی و تولید عطر و ادکلن خود را راه اندازی کرده است و تا کنون موفق شده است 93 عدد عطر را تولید کند. اولین عطر این برند در دهه های 70 و 80 راهی بازار شده است و نام آن 212 می باشد که معروف ترین عطر این برند است. عطرسازان این برند تشکیل شده از تیم کاربلد Carlos Benaim, Clement Gavarry, Clement Gavary, Rosendo Mateu, Alberto Morillas, Ann Gottlieb, Ann Gotlieb, Emilie (Bevierre) Coppermann,, Lucas Sieuzac., Lucas Sieuzak, Lucas Sieuzac, Olivier Cresp, Carolina Adriana Herrera, Elisabeth Vidal, Jacques Cavallier, Marc Chaiant and Pierre Constantin Gueros می باشد.

 

خرید عطر 212 VIP Black

معرفی عطر 212 VIP Black کارولینا هررا

این عطر برای افزایش جذابیت آقایان در سال 2017 طراحی شده است که رایحه های انفجاری تری نسبت به 212 های سابق دارد و روایح آن از کلوپ های شبانه شهر نیویورک برگرفته شده است. این عطر یک کار جدید و خیلی خوب از تمام جوانب روایح و شکل ظاهری از سوی کارولینا هررا آمریکایی می باشد و این عطر در حجم 100 میلی لیتر با غلظت ادوپرفیوم وارد بازار عطر و ادکلن شده است.

شکل ظاهری 212 VIP Black

شیشه این عطر با سبک مونولتیک خود، مرموز و اسرار آمیز طراحی شده است که بسیار جذاب و شیک می باشد. روی بطری شیشه ای 212 وی آی پی بلک، نام این عطر به صورت افقی خودنمایی می کند. این بطری زیبا بسیار خوش دست است و به‌راحتی می توانید آن را در جیب یا کیف دستی خود نگه دارید.

کشور سازنده عطر 212 وی آی پی بلک

کمپانی کارولینا هررا در کشور آمریکا قرار گرفته است و عطر و ادکلن های خود را در این کشور بزرگ طراحی و راهی بازار می کند. عطر 212 وی آی پی بلک هم جزو این عطرها می باشد و در این کشور طراحی و فرمولاسیون شده است.

عطر 212 VIP Black مناسب چه مردانی است؟

این عطر مناسب آقایان شیک پوش است که می توانند با استفاده از آن به جذابیت خود بیافزایند. اگر می خواهید به یک مهمانی شبانه بروید حتما این عطر را انتخاب کنید تا به فردی متفاوت نسبت به دیگران تبدیل شوید.

عطر 212 VIP Black مناسب چه فصل های از سال است؟

این ادوپرفیوم مردانه دارای رایحه ی آروماتیک همراه با طبع گرم است و مناسب فصل های سرد شبانه می باشد و از آن می توانید برای مهمانی های شبانه سرد سال استفاده کنید.

ماندگاری و پخش بو عطر 212 VIP Black

ادوپرفیوم مردانه 212 وی آی پی بلک کارولینا هررا دارای قدرت ماندگاری و پخش بوی خوبی است. هنگامی که این عطر را روی پوست بدن خود اسپری می کنید اطرافیانتان خیلی سریع متوجه بوی این عطر خوشبو خواهند شد و به راحتی جذب شما می شوند.

نت های بویایی عطر مردانه 212 VIP Black

این عطر مردانه جزو گروه بویایی آروماتیک و دارای رایحه های شیرین همراه با طبع گرم است. هنگامی که این عطر را روی پوست خود اسپری می کنید در ابتدا متوجه بوی رازیانه و بادیان رومی خواهید شد که ترکیب آن ها باعث افزایش انرژی شما می شود. بعد از اینکه مدتی را سپری کردید نوبت به نت های میانی با بوی اسطوخودوس می رسد که با بوی تند خود با گرمای نت های قبلی ترکیب می شود. در آخر هم نت های پایانی با بوی وانیل و مشک از راه می رسند و جایگزین نت های میانی می شوند و ترکیب آن ها گرمی و جدیت خاصی را در شما به وجود می آورد.

 

خرید عطر 212 VIP Black

عطار خالق عطر 212 VIP Black

دو عطرساز معروف و کاربلد به نام های Carlos Benaim و Anne Flipo خالق این عطر بسیار عالی و باشکوه هستند. برند کارولینا هررا با کمک این دو عطرساز مشهور موفق شده است در سال 2017 این عطر را طراحی و فرمولاسیون کند.

قیمت عطر مردانه 212 VIP Black

همانطور که شماهم در جریان هستید این روزها قیمت عطرها دچار نوساناتی شده است و قیمت آن افزایش یافته است و این عطر هم شامل این افزایش قیمت شده است و جزو عطرهای نسبتا گران به حساب می آید.

مقاله "212 VIP Black کارولینا هررا، عطری جذاب برای آقایان" توسط تیم تحریریه سایت کلبه عطر تهیه و گردآوری شده است و هر گونه کپی برداری و یا استفاده کردن از آن، تنها با ذکر نام منبع مجاز می باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آبان ۹۷ ، ۱۴:۳۳
کلبه عطر

در مجموعه عطرهای مردانه رایحه های بسیار متنوع و جذابی وجود دارد که از این بین برندهای معروفی مانند دولچه گابانا، کالوین کلین و لالیک به چشم می آید که عطرهای آن ها مناسب آقایان شیک پوش و جذاب می باشد. پس اگر برای فصل زمستان خود به دنبال یک عطر خوب هستید می توانید از عطرهای که در این مقاله از کلبه عطر آماده کرده ایم، استفاده کنید.

عطر Dolce & Gabbana Pour Homme Intense

 

خرید عطر Pour Homme Intense

برند دولچه گابانا یکی از بهترین تولید کنندگان عطر و ادکلن می باشد که همیشه عطرهای باکیفیتی را وارد بازار کرده است. عطر پور هوم اینتنس هم یکی از عطرهای بسیار خوب مردانه است که استفاده از آن حس تازگی و لذت را به شما هدیه می دهد. این عطر کلاسیک مناسب آقایانی است که از اعتماد به نفس بالایی برخوردار هستند و همچنین ارزش زیادی را بر استایل خود قائل هستند. رایحه های که در این عطر بکار رفته است شامل اسطوخودوس و تنباکو  می باشد. اگر برای روزهای سرد خود بدنبال یک عطر مردانه خوب هستید می توانید از این عطر استفاده کنید.
عطر Calvin Klein Euphoria Essence

 

ادوپرفیوم افوریا عطری بسیار عالی می باشد که هم طراحی بسیار زیبا دارد و هم از رایحه های خوشبویی برخوردار است. از همه مهم تر اینکه این عطر بدون جنسیت می باشد و هم آقایان و هم خانم ها می توانند از آن استفاده کنند. رایحه های رمزآلود و خاطره انگیزی در این عطر بکار رفته است که ترکیب آن ها از عنبر و تونکا  و رایحه های چوبی با آکورد یاسمن، فلفل و چرم تشکیل شده است و همچنین از ماندگاری بسیار خوبی برخوردار می باشد. اگر تصمیم به خرید یک عطر جدید دارید می توانید این عطر را انتخاب کنید تا هم خودتان و هم خانمتان از آن استفاده کنید.
عطر S. T. Dupont So Dupont Paris by Night

 

این عطر مردانه جزو عطرهای کلاسیک می باشد که با رایحه های دلپذیر خود شب های زیبای پاریس و سراسر دنیا را برای شما تداعی می کند. نت های اصلی این عطر از رایحه های چوبی و میوه تشکیل شده است که رایحه غالب آن انگور سیاه و گلابی می باشد. اگر در زمستان فرصت کافی برای مسافرت را ندارید می توانید این عطر را تهیه کنید تا هیجان انگیزترین شب ها را در سراسر دنیا تجربه کنید.
عطر Lalique Encre Noire

 

معمولا آقایانی که دوست دارند رمزآلود، قدرتمند و جذاب بنظر بیایند از عطرهای برند لالیک استفاده می کنند که نتیجه اینکار جذب شدن خانم ها به سمت شما است. عطر انکر نویر لالیک جزو این عطرها می باشد که از رایحه های چوبی در نت های خود استفاده کرده است و همچنین بسته بندی خاص و زیبایی دارد. بوی خس خس رایحه غالب این عطر است و همچنین ماندگاری بسیار خوبی برای روزهای زمستانی دارد و گزینه جذابی برای آقایان می تواند باشد.
عطر Paco Rabanne Black XS

خرید عطر Black XS

برند معروف پاکو رابان همیشه در زمینه عطر بسیار خوب عمل کرده است و برای شب های عاشقانه زمستان هم یک عطر بسیار خوب برای آقایان طراحی کرده است که دارای رایحه های شیرین، گرم و ادویه ای می باشد که بوی بادام سوخته و لیمو بیشتر از بقیه روایح استشمام می شود و آکوردهای ملایم مرکبات نیز به خوبی به مشام می رسد. عطر Black XS دارای ماندگاری بالا و بوی ملایم است که جهت استفاده آقایان رمانتیک و خوش سلیقه تولید و فرمولاسیون شده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آبان ۹۷ ، ۱۴:۳۲
کلبه عطر

برند لانکوم (Lancôme) در زمینه تولید عطر و لوازم آرایشی و زیبایی بسیار فعال است و از هشتاد سال پیش فعالیت خود را آغاز کرده است. در سال 1935 آرماند پتیژن تاجر فرانسوی اقدام به تاسیس برند فرانسوی لانکوم کرد و امروزه مدیریت این برند معروف در دست اورآل است. برند لانکوم در زمینه عطر و لوازم آرایشی و بهداشتی محصولات بسیار باکیفیتی را تولید می کند و به خصوص در زمینه تولید عطر بسیار شهرت دارد. در این مقاله از کلبه عطر قصد داریم توضیحاتی در خصوص برند لانکوم در اختیار شما عزیزان بگذاریم. با ما همراه شوید.

تاسیس برند لانکوم

آرماند پتیژن (Armand Petitjean) همراه با همکار خود گیموم دورناندو (Guillaume d’Ornando) در سال 1935 برند لانکوم را راه اندازی کردند که در ابتدا یک خانه عطر بود. پتیژن پیش از اینکه برند لانکوم را تاسیس کند، در بازار لوازم آرایشی و عطر تجربه زیادی را داشت و در پنجاه سال عمر خود در حرفه های زیادی فعالیت کرده بود، این تجارب به کمک وی آمدند تا بتواند برند خود را گسترده و وسیع کند. در همین حال وی با فرانسوا کوتی Francois Coty که شریک جدید وی بود همکاری کرد. گوتی کسی بود که به عنوان پدر صنعت عطرسازی مدرن شناخته می شد و در طول دوره فعالیت خودش توانسته بود عطرهای کمیاب و اختصاصی را طراحی و فرمولاسیون کند ولی پتیژن به دنبال بازارهای گسترده و ایجاد پرستیژ برای برند خود بود و برای رسیدن به این هدف به کمک افراد زیادی نیاز داشت در نتیجه از تعدادی شیمیدان و بازاریاب متخصص دیگر برای گروه خود استفاده کرد.

نام لانکوم از یک جنگل که به نام لانکوم (Lancosme) می باشد الهام گرفته شده است. این جنگل بسیار زیبا است و در فرانسه قرار دارد. نام این برند را همسر گیموم، الیزابت دورناندو انتخاب کرده است. لوگوی برند هم که یک گل رز ساده می باشد که در دل این جنگل رشد می کند. برند لانکوم در ابتدای زمان تاسیسش در نمایشگاه جهانی بروکسل پنج عطر به نام های Tendre Nuit, Bocages, Conquete, Kypre و  Tropiques را معرفی کرد که از آن ها به خوبی استقبال شد. عطرهای که معرفی شدند دارای بطری بسیار زیبا بودند که با طلا به سبک آرت دکو تزئین شده بودند که در آن زمان کمتر پیش می آمد که بطری عطری به این زیبایی باشد. در دهه 1930 میلادی معمولا بطری عطرها به شکل گرد یا مستطیل و تخت بود اما لانکوم طراحی های جالبی داشت و به همین دلیل از عطرهای آن ها استقبال شد.
پتیژن بعدها اذعان کرد که هدفش از راه اندازی برند لانکوم این بوده است که شاهد بود بازار عطر و لوازم آرایشی در انحصار دو برن آمریکایی می باشد و متعقد بود این انحصار باید در دست یک شخص فرانسوی باشد. او همچنان به دنبال توسعه برند و جهانی کردن آن بود و معتقد بود یک عطر وجود ندارد مگر اینکه بازار و شهرتی جهانی داشته باشد و در نظر داشت برای هر سلیقه ای عطر بسازد.

توسعه برند لانکوم

بعد از اینکه پتیژن در تلاش بود تا وارد محصولات شیک مراقبت از پوست شود و در سال 1936 موفق شد اولین محصول برند خود را با عنوان کرم بازسازی همه کاره را تولید کند ولی دو سال دیگر طول کشید تا بخش لوازم آرایشی برند خود را به صورت رسمی معرفی کند و این اتفاق در زمانی که بازار لوازم آرایشی وضعیت خوبی در سال 1938 نداشت اتفاق افتاد. در آن دهه رژ لب خانم ها از رنگ هایی ساخته می شد که خیلی زود پاک می شدند و حالت خشکی داشتند، در نتیجه همه این عوامل پتیژن با استفاده از تجربه خود اقدام به تولید رژ لب Rose de France کرد که دارای رنگ صورتی کمرنگ همراه با بافتی نرم و براق بود. از گل رز هم برای ساخت این عطر استفاده شده است که محبوبیت آن را افزایش داده است. در این سال در کنار رژ لب، برند لانکوم پودر صورت Conquete را معرفی کرد که دارای 18 رنگ متفاوت بود و توانست تا دو دهه بعد از تولید خود به عنوان پرفروش ترین لوازم آرایشی جهان برسد. در این زمان برند لانکوم در سه زمینه فعالیت داشت که برای هر کدام لوگوی مخصوص طراحی کرد، گل رز برای محصولات عطر، فرشته برای لوازم ارایشی و گل نیلوفر برای محصولات مراقبت از پوست. این برند تنها بعد از گذشت 4 سال از راه اندازی آن به یک برند مشهور بین المللی تبدیل شد که بازارهای جهانی را بدست گرفته بود. هر روز سفارشات بی شماری از شهرهای مختلف جهان مانند ایلو، بوگوتا، الجزیزه، شانگهای و... می رسید تا این که شروع جنگ جهانی دوم همه معادلات را برهم زد.

لانکوم در دوران جنگ و بعد از آن

با شروع جنگ و کمبود مواد اولیه پتیژن تصمیم گرفت که لیست محصولات خود را محدود کند و بر این باور بود که تولید محدود و دچار مشکل شده اند باید با تمام چیزهای که دارند بر روی کیفیت بالای محصولات خود تمرکز کند. خوشبختانه این سیاست از سمت پتیژن جواب داد و نه تنها برند از نظر اقتصادی به مشکل نخورد بلکه محصولات جدیدی را هم در زمان جنگ راهی بازار کرد. در سال 1950 لانکومیک عطر را معرفی کرد که نام آن مگی (Magie) بود، پتیژن ساخت این عطر را سال ها در ذهن خود داشت. این عطر حاصل هزاران بار تست و ترکیب رایحه چوب و گل یاسمن بود که کار ساخت آن را جرج لپلی برعهده داشت و وی معروف به بینی بود. شکل بطری این عطر از یک ریسمان و کریستال درست شده بود و بسیار زیبا بود. از این عطر به عنوان یکی از شاخص ترین ابداعات دهه 1950 یاد می شود.

در سال 1957 همسر پتیژن از دنیا رفت و بعد از آن نوه محبوبش ژان کلود برای همکاری با پتیژن علاقه ای از خود نشان نداد و این موضوع باعث شد که وی از نظر احساسی دچار مشکل شود. در این دوران احساس می کرد که کاخ آرزوهای خود را روی شن بنا کرده است و دیگر نمی توانست مانند سال های گذشته از عهده مدیریت و توسعه برند خود بر بیاید. در سال 1961 برند لانکوم از نظر اقتصادی دچار مشکل شد و در معرض ورشکستی قرار گرفت تا اینکه سه سال بعد برند لورآل l’Oreal که در زمینه لوازم آرایشی یکی از موفق ترین برندهای فرانسوی بود، لانکوم را خریداری کرد و بعد از آن از سال 1964 لانکوم زیر نظر این برند به کار خود ادامه داد. آرماند پتیژن در سال 1966 از دنیا رفت ولی همچنان برند وی ماندگار است و به عنوان یکی از نام های شناخته شده در صنعت عطر، محصولات مراقبت از پوست و لوازم آرایشی شناخته می شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آبان ۹۷ ، ۱۴:۳۲
کلبه عطر

در میان برترین مجموعه عطرهای زمستانی مناسب خانم ها رایحه های بسیار زیادی از برندهای برتر دنیا مانند لانکوم، آرمانی و مایکل کورس وجود دارد که می تواند مورد پسند همه ی سلیقه ها قرار بگیرد. پس اگر به دنبال یک عطر زنانه بسیار خوب برای روزهای سرد زمستان خود هستید، پیشنهاد می کنیم که این مقاله را از کلبه عطر را مطالعه کنید و با ما همراه شوید.

عطر Giorgio Armani Si Intense

 

خرید عطر Giorgio Armani Si Intense

این عطر یکی از بهترین محصولات برند جورجیو آرمانی است که از کیفیت بسیار عالی برخوردار است. این عطر برای زنان امروزی طراحی شده است که از قدرت و استقلال خوبی برخوردار هستند و ترکیبی کلاسیک و ماندگار از رایحه های دلپذیر در خود دارد که هیچگاه قدیمی نخواهد شد. معمولا خانم های که انتخابشان این عطر است از هیچ ریسک کردنی نمی هراسند ولی در عین حال سلیقه ای کلاسیک، ملایم و محتاط دارند و می توانند بین این دو جنبه زندگی خود تعادل به وجود بیاورند. رایحه های این عطر از میوه، چوب و گل تشکیل شده است که بیش از هرچیزی در این نت ها انگور سیاه حس می شود و ماندگاری را بسیار افزایش می دهد.

عطر Lancome La Nuit Tresor

 

خرید عطر Lancome La Nuit Tresor

این عطر از برند لانکوم بسیار باکیفیت و شیک است که جذابیت خاصی دارد و همچنین کلاسیک و سطح بالا می باشد و در روزهای سرد سال بکار شما خواهد آمد.این عطر دارای رایحه ای شیرین و میوه ای همراه با طبع گرم است که بوی بادام سوخته در آن بیشتر از هرچیز دیگری حس می شود. خانم های که از این عطر استفاده کرده اند، نظرشان این است که این عطر زنانه بسیار قوی  همراه با ماندگاری بالا می باشد. این عطر هم می تواند جزو انتخاب های شما برای زمستان باشد.

عطر Calvin Klein Euphoria Essence

عطر افوریا جزو محصولات محبوب و خوب برند کالوین کلین می باشد که جزو شناخته شده ترین عطرهای معاطر می باشد که به عطری کلاسیک و ماندگار تبدیل شده است. در این عطر بین رایحه های غیر معمول و بوهای دلپذیر و وسوسه کننده تضادی وجود دارد که آن را به انتخابی خاص برای خانم ها تبدیل کرده است. رایحه های این عطر را چوب و گل تشکیل داده اند و بوی انار بیشتر از بقیه رایحه های استشمام می شود و همینطور ماندگاری بسیار بالایی دارد.

عطر Michael Kors Brilliant Gold

این عطر در دهه هشتاد میلادی توانست در بازار عطر و ادکلن معروف شود و سبک زندگی زنان موفق هم عصر ما را هدف قرار داده است، خانم های که در حال اداره کمپانی های چند میلیون دلاری هستند و همینطور توانسته جذابیت و زنانگی خود را به خوبی حفظ کنند. این عطر همانند یک دسته گل می باشد که قادر است قلب هر زنی را تسخیر کند و چون رایحه گل ها و میوه ها را در خود دارد یک گزینه عالی برای استفاده روزانه می باشد. گل و پرتقال جزو رایحه های اصلی این عطر می باشد و کسانی که از این عطر استفاده کردند، توصیف کرده اند که ماندگاری آن متوسط و بالا است.

عطر Aigner Cara Mia

کلمه Cara Mia در زبان ایتالیایی به معنای قلب من می باشد و این عطر یکی از محصولات پرطرفدار برند آینر است که بیانگر کلاسیک بودن و تازه بودن می باشد. رایحه های این عطر از پرتقال، یاسمن، هلو و زنبق تشکیل شده است که ترکیبی بسیار عالی و فوق العاده می باشد. بوی کندر و زنبق بوی غالب در این عطر هستند و دارای ماندگاری متوسط و بالایی است و مناسب ترین عطر برای روزهای سرد سال می باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آبان ۹۷ ، ۱۴:۳۲
کلبه عطر

عطر مانند سایز محصولات آرایشی و بهداشتی دارای تاریخ مصرف و تاریخ انقضا می باشد و باید در این محدوده زمانی از آن استفاده کنیم. در غیر اینصورت عطر کارایی اولیه خود را از دست می دهد و حتی می تواند تاثیرات منفی را روی پوست و بدن شما داشته باشد. عوامل بسیار مختلفی در تاریخ مصرف عطر تاثیر گذار هستند که در این مقاله از کلبه عطر به بررسی آن ها می پردازیم. با ما همراه شوید.

کد سری محصول و تاریخ مصرف عطر

هر محصول دارای یک کد سری یا Batch Code اختصاصی است که تمام عطرها اعم از اورجینال و غیرتقلبی دارای آن هستند. این کد در حقیقت کد شناسایی آن محصول است و حاوی تمام اطلاعات مهم در خصوص آن محصول می باشد، مانند اینکه این عطری در کدام کشور و در چه تاریخی ساخته شده است. هدف از حک این کدها بر روی بطری ها این است که اگر مشکلی در خط تولید عطر به وجود آمد بتوانند با استفاده از این کد تمام عطرهای مربوط به این کد را از بازار عطر و ادکلن جمع آوری کنند. البته در کنار این کد، کدهای دیگری هم روی بسته بندی درج شده است که شامل بارکد یا شماره کاتالوگ و... می باشد که این موضوع حتی می تواند باعث سردرگمی شما در پیدا کردن کد سری شود. بارکد و سایر کدها معمولا به صورت چاپ روی جعبه وجود دارند ( مثل لیست ترکیباتی که روی بسته مواد غذایی قرار دارد) در حالی که کد سری بعدا روی جعبه درج می شود (چیزی شبیه به تاریخ تولد و تاریخ انقضا که بر روی بسته بندی مواد غذایی بعدا با دستگاه تاریخ زن حک می شود) و شما می توانید با کمک این تفاوت خیلی آسوده کد سری محصول را پیدا کنید، در اکثر اوقات این کد در بخش پایینی بسته درج می شود.

 

هنگامی که موفق شدید کد سری عطر را پیدا کنید نوبت به یافتن تاریخ مصرف عطر می رسد. کدهای سری عطر دارای انواع مختلفی هستند که می توانند بین 3 تا 12 کارکتر باشند (فقط شماره یا ترکیبی از شماره و حروف) که چند نمونه از این کدها را از برند های مختلف در بخش پایین آماده کرده ایم:
COTY INC:
یک کاراکتر به اضافه ۱۱ رقم (L1 0589076962)
چها رقم (۱۲۳۴)
Christian Dior:
چهار کاراکتر (letters + numbers): 1N05
Estée Lauder:
سه کاراکتر (letters + numbers): A35
Chanel/Bourjois:
چهار رقم (۱۲۳۴)
Procter&Gamble:
۴ تا ۱۰ رقم: ۲۰۶۸, ۱۵۸۸۵۴
همان طور که حدس زدید عطرهای فیک دارای کد سری نمی باشند و اگر هم روی بسته بندی شان کد سری وجود داشته باشد کپی از محصولات دیگر است که قبلا وجود داشته اند. اگر از اصل بودن عطر خود مطمئن باشید می توانید با استفاده از این لینک اطلاعاتی را که در خصوص زمان تولید و محل تولید عطر نیاز دارید را بدست بیاورید و مشخص کنید که تا چه زمانی می توانید از این عطر استفاده کنید.
حال که توانستید به اطلاعات تاریخ مصرف عطر خود دسترسی پیدا کنید و بدانید که تا چه مدتی می توانید از آن استفاده کنید، لازم است بدانید که تاریخ مصرف عطر فقط به این محدوده زمانی محدود نمیشود. محصولات آرایشی و بهداشتی دارای دو تاریخ انقضا هستند که تاریخ انقضای اولی مربوط به تاریخ انقضای قفسه ای می باشد و شامل زمانی می شود که هنوز درب عطر باز نشده است. تاریخ انقضای دوم از زمانی شروع می شود که درب محصول باز گردد. اما این تاریخ انقضا چگونه تعیین می شود؟ اگر به جعبه محصول با دقت نگاه کرده باشید، متوجه خواهید شد که یک علامت کوچک به شکل ظرف درباز روی آن دیده می شود که عباراتی مانند ۱۲M یا ۲۴M روی آن وجود دارد که معنای آن ها 12 ماه یا 24 ماه می باشد. اگر روی بطری عطر خود 12M درج شده باشد یعنی می توانید از زمانی که عطر خود را باز کردید به مدت 12 ماه از آن استفاده کنید و بهتر است بعد از این زمان دیگر از آن استفاده نکنید حتی اگر تاریخ انقضای اول آن به اتمام نرسیده باشد.

بصورت کلی می توان گفت که هر نوع لوازم آرایشی و بهداشتی به خصوص عطر را نهایتا می توان تا 5 سال از آن استفاده کرد و بعد از این مدت نباید از آن استفاده کرد چون بعد از این زمان خطرناک می شود. اکثریت تولیدکنندگان عطر و ادکلن توصیه می کنند که از عطرها تا سی ماه (یعنی دو سال و نیم) بعد از باز شدن درب آن استفاده کنید چون عطرها دارای الکل هستند و بعد از این زمان الکل آن ها بطور کامل از بین می رود و مانند اول خود کارایی نخواهند داشت. البته ناگفته نماند که این زمان، هنگامی صدق می کند که از عطر به درستی نگهداری کرده باشید و آن را از معرض قرار گرفتن در محیط های پرنور و گرم دور کرده باشید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ آبان ۹۷ ، ۱۶:۳۸
کلبه عطر

در روزهای سرد سال قرار داریم که هوا بسیار عالی می باشد. برای اینکه بتوانید روزهای زیبا خود را به خوبی سپری کنید می توانید از عطرهای خوشبو مخصوص این روزها استفاده کنید که باعث می شوند حال و هوای شما بسیار خوب شود. در این مقاله از کلبه عطر تعدادی از عطرهای باکیفیت زنانه مخصوص فصل پاییز را آماده کرده ایم. با ما همراه شوید.

ادو پرفیوم زنانه دیور مدل Hypnotic Poison

عطر هیپونتیک پویزن یکی از ادوپرفیوم های محبوب و پرفروش برند فرانسوی دیور (Dior) می باشد که در سال 1998 توسط آنیک مناردو طراحی و فرمولاسیون شده است. این عطرساز یکی از بهترین ها در زمینه تولید عطر می باشد که با این برند فرانسوی همکاری کرده است. ادوپرفیوم هیپونتیک پویزن دارای بطری سیاه و قرمز رنگ است که روی آن با رنگ طلایی نام Hypnotic Poison و نشان تجاری دیور به خوبی نقش بسته است و درپوش مشکی آن به خوبی با بدنه ست شده است و ترکیب بسیار زیبایی را به وجود آورده اند و همین موضوع خانم های شیک پوش را جذب خود می کند تا مشتاق خرید آن باشند. این عطر به جز طراحی زیبایی که دارد از رایحه های خوشبویی برخوردار است و می تواند افراد را جذب خود کند.

 

خرید عطر Hypnotic Poison

نت های بویایی عطر Hypnotic Poison

نت اولیه: زردآلو، آلوی سیاه و نارگیل
نت میانی: گل مریم، زنبق دره، یاسمین، رز، چوب رزوود برزیلی و زیره سیاه
نت پایانی: چوب صندل، بادام، وانیل و مشک
این عطر از قدرت ماندگاری و پخش بوی بسیار خوبی برخوردار است و می تواند از تمام جهات نیازهای شما از یک عطر را پاسخگو باشد. اگر بدنبال یک عطر بسیار خوشبو با طراحی زیبا هستید تا در روزهای سرد سال از آن استفاده کنید حتما این عطر را جزو گزینه های خود قرار بدهید.

ادو پرفیوم زنانه دیور مدل Miss Dior

ادوپرفیوم زنانه MISS Dior را می توان از برترین محصولات برند فرانسوی دانست که شامل عطرهای پرفروش این برند می باشد. Francois Demachy که عطرساز مشهوری می باشد کار تولید این عطر را برعهده داشته است و موفق شده است با بهترین ترکیب از رایحه های خوشبو عطر میس دیور را فرمولاسیون کند. طراحی این عطرهم بسیار بی نقص می باشد و با شکل مستطیلی خود به خوبی در دست جای می گیرد و درپوش بی رنگ آن به خوبی روی بدنه سوار شده است و یک پاییون زیبا روی گردن بطری قرار گرفته است که این موضوع طراحی بطری را چشم نواز کرده است.

 

خرید عطر MISS Dior

معرفی نت های عطر Miss Dior

نت اولیه: پرتقال ماندارین
نت میانی: گل یاس، گل رز
نت پایانی: نعناع هندی، مشک
خانم های شیک پوش اگر به دنبال یک عطر خوب برای روزهای خنک سال هستند می توانند این عطر را انتخاب کنند چون قدرت ماندگاری و پخش بوی این عطر بسیار خوب است و همچنین دارای نت های خوشبویی می باشد.

ادو پرفیوم زنانه دیور مدل J´adore Dior

کمپانی دیور تصمیم گرفت در سال 1999 با کمک Calice Becker که عطرساز بسیار مشهوری می باشد، عطر J´adore را برای خانم ها طراحی و فرمولاسیون کند و با روانه کردن آن به بازار عطر و ادکلن رقبای خود را پشت سر بگذارد. طراحی عطر J´adore بسیار زیبا است و یادآور حال و هوای مشرقی و جام های مصری است. این عطر با رنگ طلایی خود بیانگر روحیات زنانه می باشد که موفق شد بعد از تولید خیلی سریع در کل دنیا طرفدارانی برای خود پیدا کند و به محبوبیت برسد. این عطر زنانه دارای حجم 100 میلی لیتر است که این اجازه را به شما می دهد تا مدت طولانی از آن استفاده کنید و نیاز به خرید عطر جدید نداشته باشید.

 

خرید عطر J´adore

معرفی نت های عطر J´adore

نت اولیه: هلو , گلابی , گل مگنولیا , طالبی , ترنج , پرتقال ماندارین
نت میانی: گل یاس , گل مریم , گل فریزیا , گل رز , گل بنفشه , گل برف , گل ارکیده , آلو
نت پایانی: شاه توت , وانیل , مشک , سرو

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ آبان ۹۷ ، ۱۶:۳۷
کلبه عطر

برند دیور یکی از تولید کنندگان فرانسوی عطر زنانه و مردانه است که همیشه در تلاش بوده است تا عطرهای باکیفیت به کمک عطرسازهای کاربلد طراحی و تولید کند. کسانی که از برند دیور عطر خریداری کرده اند بعد از استفاده از عطر، تبدیل به مشتری دائم این برند فرانسوی شده اند. در این مقاله از کلبه عطر می خواهیم به معرفی عطرهای مردانه پاییزی این برند بپردازیم. با ما همراه شوید.

ادوتویلت مردانه دیور مدل FAHRENHEIT

عطر مردانه فارنهایت دیور یکی از محصولات محبوب و پرفروش برند فرانسوی دیور است که در سال 1988 توسط عطاران کاربلد و مشهور به نام های Jean-Louis Sieuzac و Michel Almairac طراحی و فرمولاسیون شده است. بطری بطری این عطر به رنگ قرمز و مشکی که ترکیب جذابی را به وجود آورده اند و اندازه این بطری معمولی می باشد و به راحتی در دستان آقایان قرار می گیرد. همچنین روی بطری نام FAHRENHEIT با رنگ سفید حک شده است که این موضوع زیبایی آن را چندین برابر کرده است.

 

خرید عطر FAHRENHEIT

معرفی نت های عطر فارنهایت دیور

نت اولیه: لوندر (اسطوخودوس)، لیمو، نارنج، زالزالک، سدر، جوز هندی، پرتقال و بابونه
نت میانی: جوز هندی، میخک صدپر، پیچ امین‌الدوله، چوب صندل، برگ بنفشه، نیلوفر کوهی، گل یاس و کاج
نت پایانی: نعناع هندی، وتیور، مشک، عنبر، لوبیا تونکا و چرم

ادو تویلت مردانه دیور مدل HOMME

ادوتویلت HOMME یکی دیگر از محصولات مردانه برند فرانسوی دیور می باشد که با رایحه های جذاب خود به خوبی توانسته است در بازار عطر و ادکلن جای را برای خود پیدا کند. بطری این عطر به شکل مستطیل می باشد و مایع طلایی رنگ درون آن از روی شیشه شفاف عطر کاملا مشاهده می شود. همچنین درپوش آن با سایز مناسب خود به خوبی روی بطری قرار گرفته است که این موضوع زیبایی عطر را افزایش داده است. از این عطر معمولا آقایان شیک پوش برای جلسه های کاری و مهمانی ها استفاده می کنند.

 

خرید عطر HOMME

معرفی نت های عطر دیور HOMME

نت اولیه: مریم گلی، اسطوخودوس و نارنج
نت میانی: کاکائو، عنبر و بنفشه
نت پایانی: وتیور، نعناع هندی و چرم

ادو پرفیوم مردانه دیور مدل Eau Sauvage Parfum

کمپانی دیور در سال 2011 تصمیم گرفت با عطرساز مشهور فرانسوا دماکی همکاری کند تا بتواند یک عطر جدید و جذاب برای آقایان تولید کند که مخصوص فصل های سرد سال باشد. در همین جهت دیور با همکاری این عطرساز موفق شد ادوپرفیوم Eau Sauvage Parfum را طراحی و فرمولاسیون کند. بطری این عطر شفاف است و به همین خاطر مایع سبز رنگ درون آن کاملا قابل رویت می باشد. نام این عطر داخل یک کادر مشکی با رنگ سفید نقش بسته است که این موضوع زیبایی آن را افزایش داده است. این عطر از قدرت ماندگاری و پخش بوی خوبی برخوردار می باشد و می تواند خواسته های آقایان از یک عطر را برطرف کند.

 

خرید عطر Eau Sauvage Parfum

معرفی نت های Eau Sauvage Parfum

نت اولیه: نارنج
نت میانی: علف وتیور
نت پایانی: صمغ

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ آبان ۹۷ ، ۱۶:۳۶
کلبه عطر

در پی همکاری که شرکت تحقیقاتی IBM با کمپانی Symrise یکی از سازندگان طعم و عطر داشته است بدنبال ساخت یک دستگاه مبتنی بر هوش مصنوعی بوده اند که بتواند عطر دلخواه کاربران را تهیه کند.
نام این دستگاه فیلیرا (Philyra) می باشد که از الهه بوی خوش یونان بستان، الهام گرفته شده است و با کمک یادگیری ماشینی قادر است بر اساس سلیقه کاربران، از میان هزاران ماده ی اولیه، فرمول و روش های مختلف بگردد تا به بهترین انتخاب برسد.

پژوهشگران شرکت IBM مدعی شده اند که با استفاده از سیستم جدیدی که طراحی شده است می توانند ترکیبات خاص و عطرهای منحصر به فردی را طراحی و فرمولاسیون کنند.
کمپانی Symrise در خصوص توسعه و طراحی این سیستم گفته است که با انجام اینکار می خواهد به تولید رایحه های خاص تر و همچنین تولیدکنندگان کمک کند. این کمپانی مدعی شده است که اصلا درنظر ندارد ماشین ها را به عنوان بینی انسان جایگزین کند.
فیلیرا به این صورت کار می کند که هزاران فرمول و ماده ی اولیه را بررسی می کند تا از الگو آن ها بتواند ترکیبات جدیدی را ایجاد کند که تاکنون در بازار عطر و ادکلن وجود نداشته است. برای مثال فیلیرا توانایی این را دارد که مواد اولیه فرمول های قبلی را بالا و پایین کند یا حتی اینکه برای آن ها جایگزین های مناسبی پیدا کند. بعد از این اتفاق سیستم قادر است با بررسی بازخوردهای مخاطب از آن ها میزان درست بودن فرمول های انتخابی را ثبت کند.

همچنین این سیستم توانایی مقایسه عطرهای ساخته شده توسط خود را با عطرهای مشابه موجود در بازار را دارد و در آخرهم بهترین گزینه را انتحاب می کند. این موضوع هم می تواند به متخصصان عطر کمک کند و هم اینکه می تواند جای آن ها را در ساخت عطر بگیرد.
Philyra قرار است برای برند برزیلی O Boticário دو عطر جدید را طراحی و فرمولاسیون کند و آن ها را تا اواسط سال 2019 راهی بازار عطر و ادکلن کند. کمپانی Symrise می خواهد در آینده ای نه چندان دور از این سیستم برای آموزش متخصصین عطرسازی و رایحه شناسی استفاده کند.
با توجه به این موضوع که هوش مصنوعی توانسته است در زمینه خواندن متون و بازی های مختلف مانند DotA2 انسان را بارها شکست دهد، به نظر می آید که کم کم جای انسان را هم بگیرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ آبان ۹۷ ، ۱۵:۵۸
کلبه عطر