کلبه عطر

تجربه کاربران درباره عطرهاشون

کلبه عطر

تجربه کاربران درباره عطرهاشون

برای تبادل لینک میتونید پیام بدید

۱۶ مطلب در مرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

علاقه به عطرها در میان زنان و مردان روز به روز در حال افزایش می باشد و در همین راستا شرکت های سازنده عطر همواره به دنبال این هستند که رایحه های متنوع تهیه کنند. رایحه های تلخ، شیرین، تند در ترکیب با طبع های مختلف می توانند عطر مورد نظر شما را ایجاد کنند.
رایحه های تلخ از حضور چوب در نت عطرهاست و همچنین ادویه های شرقی و ریشه درختان دارای رایحه ی تلخ هستند. همینطور بعضی از نمونه های صنعتی و یا منابع حیوانی دارای رایحه ی تلخ می باشند. رایحه های تلخ بیشتر مورد توجه آقایان قرار می گیرد و ویژگی های مردانه را در آن تقویت می کند و موجب افزایش سطح اعتماد به نفس در آن ها می شود.
عطرهای تلخ به طور کلی مناسب مراسم های رسمی می باشد اما برای مصرف روزانه باید گفت که عطرها هم نیز مانند لباس باید مطابق فصول سال انتخاب شوند. به این صورت که عطرهای گرم و تند و تلخ برای روزهای سرد پاییز و زمستان مناسب هستند و موجب ایجاد حس بهتری در شما می شوند و برعکس، عطرهای خنک و ملایم برای فصل تابستان بهتر هستند.
با کلبه عطر همراه شوید تا در ادامه شما را با چند عطر مردانه تلخ آشنا کنیم.

ادوپرفیوم مردانه بالماسو CRYSTAL SILVER

خرید عطر CRYSTAL SILVER

ادوپرفیوم مردانه کریستال سیلور یکی از محصولات لوکس و شیک برند فرانسوی بالماسو است که در سال 2014 معرفی و عرضه گردیده است. بطری این عطر بی رنگ است و داخل یک کادر سبز رنگ در وسط شیشه نشان تجاری BALMASO به زیبایی حک شده است. درپوش این عطر به صورت پمپی می باشد که این موضوع علاوه بر افزودن زیبایی آن موجب پخش بوی بهتری می شود.
بالماسو این عطر را اینگونه توصیف می‌کند:«دارای رایحه مرموز و تلخ خاصی است که بعد از گذشت زمان اندکی به ترشی می رود. هیچ چیزی نمی تواند احساس شما و پارتنرتان را بعد از بوییدن این عطر نشان دهد. این عطر بهترین انتخاب برای آقایان سخت پسند در مهمانی‌های رسمی است.»
هنگامی که این عطر مردانه را برای اولین بار اسپری می کنید در ابتدا متوجه بوی نت های زعفران، هل و ترنج خواهید شد. بعد از اینکه مدتی را سپری کردید نوبت به نت های میانی با بوی توت، فلفل فرنگی شیرین، گل زرد، زنبق و دانه سیاه دانه می رسد که جای نت های اولیه را بگیرند. در آخر هم بوی این عطر با نت های مشک، چوب صندل، پیچ اناری و okoume به انتها می رسد.
ادوپرفیوم مردانه کریستال سیلور دارای رایحه ی ترش، تلخ، گیاهی و خنک است که موجب ایجاد آرامش در شما می شود. همینطور قدرت ماندگاری و پخش بوی خوی است و از آن می توانید برای مدت ها استفاده کنید و لذت ببرید.

ادوتویلت مردانه مرسدس بنز اینتس

این عطر مردانه دارای رایحه ی گرم و تلخ است که بسیار قدرتمند می باشد و موجب تقویت ویژگی های مردانه در شما می شود. عطر mercedes benz Intense مانند نسخه مرسدس بنز است اما با تفاوت های در نت ابتدایی خود که در آن رایحه تند و تیز گل بنفشه را جای داده است و قدرت جذب خود افزایش داده است. طراحی شیشه مرسدس بنز اینتس مانند نسخه قبلی خود می باشد ولی با رنگ تیره تر که روی آن نام مرسدس بنز با رنگ روشن حک شده است و درپوش آن با جنس فلزی خود به خوبی روی بطری سوار شده است که این موضوع زیبایی بطری را چندین برابر کرده است. این ادوتویلت مردانه محبوب از برند مرسدس بنز، می تواند انتخاب بسیار مناسب و جذابی برای روزهای سرد سال باشد.

ادوپرفیوم مردانه ویکتوریا آرمانی PRINCE

خرید عطر PRINCE

عطر PRINCE ویکتوریا آرمانی یکی از محصولات بسیار شیک و خوشبو است. این بطری آبی رنگ دارای طراحی بسیار زیبا و هنرمندانه می باشد که آقایان را به خود جذب می کند. این عطر مردانه را هنگامی که اسپری می کنید در ابتدا متوجه رایحه های چوب، مشک، وتیور، نعناع هندی و خزه خواهید شد. بعد از اینکه مدتی را سپری کردید نوبت به نت های میانی با بوی گل مریم، یاس و گل برفی می رسد که از راه بیایند و جایگزین نت های اولیه شوند. در آخر هم نت های پایانی با بوی مرکبات، ترنج، گریپ فروت و رازبری جای نت های میانی را می گیرند.
عطر PRINCE دارای رایحه ی تلخ، معتدل و خنک همراه با بوی لیمو ترنج است و از آن می توانید در فصل های گرم سال استفاده کنید. میزان پخش بو و ماندگاری این عطر بسیار خوب است.

ادوتویلت مردانه Lacoste L-12-12 Blanc

عطر مردانه لاگوست ال 12-12 بلنچ یکی از عطرهای تلخ این برند نام آشنا است. هنگامی که این عطر خنک و تلخ را اسپری می کنید احساس تازگی و طراوت خواهید کرد و گزینه بسیار مناسبی برای استفاده در تابستان است. ترکیبات این عطر در ابتدا با نت های هل، رزماری و گریپ فروت آغاز می شود و در ادامه با نت های گل مریم، چرم، جیر، خس خس و سدر به پایان می رسند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مرداد ۹۷ ، ۱۳:۵۰
کلبه عطر

شادی به چه بویی گفته می شود؟ آیا اصلا می توان حال خوش و رضایت را داخل یک بطری ریخت و در مواقع مورد نیاز از آن استفاده کرد؟ علم ثابت کرده است که همچین چیزی وجود دارد و به آن ها رایحه های شادی آفرین گفته می شود و بعد از استشمام آن ها حالتان بهتر می شود. این رایحه ها معمولا در دل طبیعت وجود دارند و در عطرها هم از آن ها استفاده می شود. با توجه به این موضوع که هرکسی الگوی خاص خود را دارد ولی رایحه های وجود دارند که تقریبا روی همه انسان ها تاثیرات مشابهی دارند و به عنوان رایحه شادی آفرین محسوب می شوند. در این مقاله از کلبه عطر به رایحه های شادی آفرین پرداخته ایم. با ما همراه شوید.

عطرها علاوه بر اینکه موجب یادآوری خاطرات می شوند، می توانند در شما حس های خوب هم ایجاد کنند. تصور کنید که در حال رفتن به محل کار خود هستید و بسیار شیک آماده شده اید و یک ماشین زباله پر از کنار شما رد شود، این اتفاق ناخوشایند می تواند با بوی نامطبوعی که دارد روز شما را خراب کند. اما یک رایحه خوشبو و دلنشین باعث می شود که در طول روز شاد و سرحال باشید. ولی کدام رایحه ها می توانند موجب ایجاد حس شادی در شما شوند؟ و چه ویژگی های دارند؟ اگر بتوانید این رایحه ها را شناسایی کنید می توانید با جایگزین کردن آن ها در زندگی خود، زندگی شادتری را تجربه کنید.

رایحه مرکبات

میوه های که در شاخه مرکبات قرار می گیرند مانند پرتقال، لیمو، گریپ فروت و نارنگی همگی یک بخش مشترک در رایحه خود دارند که این نت در صنعت عطرسازی به عنوان نت مرکبات مورد استفاده قرار می گیرد. تجربه اثبات کرده است که استشمام این رایحه در بیشتر مردم موجب ایجاد احساس خوب و شادی در آن ها می شود و همین موضوع باعث شده است عطرهای که دارای این نت هستند هر سال جزو عطرهای پرفروش و محبوب قرار بگیرند. کارشناسان بر این باورند که رایحه مرکبات نوعی داروی ضدافسردگی است که منشا طبیعی دارد. مولکول های این رایحه هنگام استشمام به صورت مستقیم وارد بخشی از مغز می شوند که وظیفه کنترل استرس و عصبی بودن را عهده دار هستند و به این طریق موجب ایجاد حس شادی در فرد می شود. پس اگر از گرفتگی و کم حوصلگی در طول روز رنج می برید می توانید با انتخاب یک عطر با رایحه مرکبات به آن ها پایان دهید.

رایحه کاج

بر اساس مطالعه ای که در دانشگاه کیوتوی ژاپن در خصوص عطر و رایحه کاج صورت گرفته است ه این نتیجه پی برده اند که رایحه کاج می تواند موجب ایجاد حس شادی آفرین شود. این موضوع در علاقه بشر به طبیعت و سنت ها و رسوم انسان ها ریشه دارد. به عنوان مثال درخت کاج و رایحه آن در کشورهای غربی همیشه یادآور کریسمس و شب عید مسیحیان بوده است و یا همچنین در کشور ژاپن یادآور سنت قدیمی شین رین یوکو یا قدم زدن در جنگل است. از سوی دیگر همه انسان ها به طبیعت علاقمند می باشند و تداعی فضای جنگل های پر از درخت برای بیشتر افراد شادی آفرین و جذاب خواهد بود و همین علت می تواند در ایجاد حس شادی آفرین در انسان ها موثر باشد.

رایحه گل یاس

گل یاس علاوه بر اینکه یک گل بسیار زیبا و دوست داشتنی است در زمان های دور هم به عنوان رایحه درمانی مورد استفاده قرار می گرفته است. امروزه علم ثابت کرده است که رایحه گل یاس یک رایحه شادی آفرین می باشد و علاوه بر از بین بردن افسردگی در شما موجب هوشیارتر و پر انرژی تر شدن شما می شود و در نتیجه به شما احساس بهتری منتقل می کند. اگر شما جزو افرادی هستید که صبح روز شنبه حوصله رفتن به سرکار را ندارید و احساس خستگی کاذب می کنید می توانید از عطری که دارای رایحه گل یاس است استفاده کنید.

رایحه وانیل

رایحه تند وانیل یادآور شیرینی و کیک روزهای خوش کودکی است و علم هم ثابت کرده است که رایحه وانیل شادی آفرین می باشد. در مطالعه ای که در مرکز بین المللی عطر و طعم International Flavors and Fragrance صورت گرفته است ثابت شده است که رایحه وانیل بیشتری اثر شادی آفرینی و آرام بخشی را در میان رایحه ها دارد و در رتبه اول قرار گرفته است. در خصوص بقیه رایحه ها این مورد کمی سلیقه ای می باشد ولی در خصوص وانیل اثری همگانی دارد و تقریبا همه انسان ها رایحه وانیل را دلنشین و شادی بخش می دانند.

رایحه اسطوخودوس

اسطوخودوس یا لاوندر از گیاهان شناخته شده ای است که اثر شادی بخشی آن بسیار قوی و تاثیرگذارتر از هر نوع رایحه طبیعی دیگری می باشد. در مطالعه ای که در دانشگاه میامی انجام شد مشخص شد که بوییدن اسطوخودوس اثر ویژه ای روی بهبود حال عمومی فرد دارد و موجب ایجاد حس آرامش در وی می شود. حتی ثابت شده است که بوییدن این رایحه باعث افزایش سطح هوشیاری و توانایی و افزایش سرعت افراد در حل مسائل ریاضی می شود. پس اگر می خواهید تمام روز را پر انرژی، آرام و شاد باشید بهتر است از این نوع رایحه روزانه استفاده کنید.

رایحه قهوه

استشمام بوی قهوه در صبح می تواند از دلپذیرترین رایحه ها باشد اما از نظر علمی مشخص شده است که رایحه قهوه موجب افزایش انرژی در فرد می شود و همچنین حالت خواب آلودگی در فرد را از بین می برد. اگر می خواهید حس خواب آلودگی صبحگاهی خود را از بین ببرید بهتر است اول صبح از رایحه قهوه استفاده کنید تا روز خود را پر انرژی شروع کنید.

بوی چمن تازه زده شده

دانشمندان ثابت کرده اند بویی که از چمن های تازه کوتاه شده استشمام می شود یک ماده شیمیایی است که گیاهان هنگام احساس خطر آزاد می کنند و به گونه ای نشانه استرس گیاهان می باشد. اما در مطالعه ای که در دانشگاه کوئینزلند استرالیا صورت گرفته است، مشخص شده است که این هورمون استرس گیاهی روی مغز تاثیرات معکوسی دارد و موجب کنترل استرس انسانی می شود. حتی این مسئله می تواند ریشه روانی هم داشته باشد چون بوی چمن تازه کوتاه شده بیانگر خاطرات کودکی و بازی های این دوران می باشد که در محیط های باز صورت گرفته است و افرادی که دارای چنین خاطراتی هستند بیشتر احساس شادی و آرامش می کنند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مرداد ۹۷ ، ۱۵:۰۷
کلبه عطر

امپریو آرمانی که یکی از زیر مجموعه های برند جورجیو آرمانی است، یک ست عطر برای زوجین در سال 2017 معرفی کرده است. این عطرها دارای رایحه های بسیار خوشبو و لوکس هستند. در این مقاله از سایت کلبه عطر به معرفی این ست عطر پرداخته ایم. توصیه می کنیم که این مقاله را مطالعه کنید و از دست ندهید. با ما همراه شوید.

عطر زنانه امپریو آرمانی مدل Because It’s You

عطر زنانه Because It’s You یکی از محصولات خوب برند ایتالیایی امپریو آرمانی می باشد که بیانگر احساسات زنانه و تجسمی الهام بخش از نیروی عشق امروزی است. بطری این عطر شفاف می باشد و مایع طلایی رنگ داخل آن کاملا مشخص است و نام Because It’s You به زیبایی روی بطری حک شده است. همچنین درپوش تیره رنگ آن با سایز مناسب خود به خوبی روی بطری سوار شده است. این عطر زنانه دارای حجم 100 میلی لیتر است که خانم ها می توانند برای مدت طولانی از آن استفاده کنند و نیاز به خرید عطر جدید نداشته باشند.
این عطر زنانه جزو گروه بویایی میوه ای و گلی است. هنگامی که این عطر را روی پوست و محل نبضتان اسپری کنید در ابتدا متوجه بوی لیمو ترش، تمشک و بهارنارنج خواهید شد. بعد از اینکه مدتی را سپری کردید نوبت به نت میانی با بوی خوش گل رز می رسد که از راه برسد و جای نت های اولیه را بگیرد. بعد از اینکه مدت طولانی را سپری کردید نوبت به نت های پایانی با بوی وانیل، مشک و چوب عنبر می رسد که از راه بیایند و جایگزین نت های میانی شوند. این عطر علاوه بر روایح خوش دارای قدرت ماندگاری و پخش بوی خوبی می باشد.

عطر مردانه امپریو آرمانی مدل Stronger With You

خرید عطر Stronger With You

عطر Stronger With You توسط برند ایتالیایی امپریو آرمانی برای مردان توسط عطار معروف به نام Cecile Matton طراحی و فرمولاسیون شده است.  طراحی عطر Stronger With You بسیار زیبا و چش نواز است و مایع طلایی رنگ درون آن را به راحتی می توان از روی شیشه شفاف بطری آن دید. نام Stronger With You با رنگ تیره به خوبی روی بطری حک شده است و همچنین درپوش تیره رنگ آن با سایر مناسب خود به خوبی روی بطری قرار گرفته است که این موضوع زیبایی بطری را چندین برابر کرده است. این عطر مردانه دارای حجم 100 میلی لیتر می باشد که شما را تا مدت ها از خرید عطر جدید بی نیاز می کند.
عطر مردانه Stronger With You جزوء گروه بویایی سرخس و آروماتیک می باشد. هنگامی که این عطر را برای اولین بار اسپری می کنید در ابتدا بوی نت های هل، نعناع، فلفل صورتی، برگ گل بنفشه را استشمام خواهید کرد. بعد از گذشت مدتی نت های میانی با بوی مریم گلی، طالبی و آناناس از راه می رسند و جای نت های اولیه را می گیرند و در آخر هم نت های پایانی با بوی وانیل، فندق، سرو و چوب عنبر از راه می رسند و جایگزین نت های میانی می شوند. همچنین این عطر مردانه دارای قدرت ماندگاری و پخش بوی خوبی است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ مرداد ۹۷ ، ۱۶:۳۵
کلبه عطر

تصور اینکه جهانی بدون رایحه گل ها، بوی بدن نوزادان و رایحه خوش عطرها داشته باشیم، غیر ممکن است. اگر عملکرد حس بویایی از کار بیافتد، دیگر قادر نخواهیم بود بوی لذیذ غذاها را متوجه بشویم و هم اینکه بخش مهمی از خاطرات ارزشمندمان را از دست خواهیم داد. حس بویایی انسان در مقایسه با بیشتر پستانداران ضعیف است و حتی بعضی از جانوران دارای تو بخش مجزا تحت عنوان دستگاه اصلی بویایی و دستگاه فرعی بویایی هستند. حس بویایی یک مسئله بسیار پیچیده و پر از رمز و راز است که ما اطلاعات زیادی در مورد آن ها نداریم. در این مقاله از سایت کلبه عطر می خواهیم رازهای در خصوص عملکرد حس بویایی از زبان کارشناسان خبره عطر برای شما بازگو کنیم.

چگونگی عملکرد حس بویایی

وقتی مواد شیمایی تصعید می شوند و مولکول های آن در هوا پراکنده می شود آن ها موجب تولید بو می شوند. این مولکول ها وارد قسمت بالایی حفره بینی که اعصاب بویایی در آن وجود دارد، وارد می شوند. سلول های گیرنده عصبی این مولکول ها را شناسایی می کنند و سینگال های مرتبط را برای مغز ارسال می کنند و در این صورت ما می توانید بو را حس کنیم.

آیا این حس در زنان و مردان متفاوت است؟

زنان بیشتر از مردان نسبت به بو حساس هستند و علت آن وجود بخشی از مغز است که وظیفه دریافت و آنالیز بوها را برعهده دارد و این قسمت در زنان 50 درصد بزرگتر از مردان است. برخی بر این باور هستند که این تفاوت به دلیل وظیفه مادری در زنان می باشد که با آن می توانند بوی نوزاد خود را بهتر تشخیص دهند، از طرفی هم در دوران بارداری و نیمه اول دوره قاعدگی این حس بسیار قوی تر می شود و موجب حساسیت های غیرعادی نسبت به غذا می گردد. اما برخی از بوها در مردان و زنان یکسان حس می شود مانند قهوه، کلوچه، برگ پاییزی و بنزین. براساس مطالعاتی که به تازگی صورت گرفته است بوی بدن انسان (که ژن ها در تولید آن نقش دارند) به صورت ناخودآگاه در انتخاب شریک زندگی  هم در مردان و هم در زنان موثر می باشد.

 

آیا افراد بوها را متفاوت حس می کنند؟

جالب است بدانید که فقط یک رایحه وجود دارد که تمامی انسان ها آن را به یک شکل درک و حس می کنند. سیترالیا نوعی رایحه مرکبات می باشد که از آن در تهیه عطر استفاده می کنند و همه آن را مشابه هم استشمام می کنند. به جز این مورد استثنایی هر شخصی نقشه خاصی برای عملکرد حس بویایی خود دارد و هیچ دو شخصی را نمی توان یافت که رایحه ها را مانند یکدیگر حس کنند. هر شخصی در نقشه بویایی خود نقاط کوری دارد و انواع خاصی از بو را قادر به تشخیص آن نمی باشد و به انواع دیگری از بو حساس تر می باشد چون هر مولکول عطر پاسخ متفاوتی را در هر شخصی برمی انگیزد. همین موضوع باعث شده است که هر شخصی عطر خاصی را دوست داشته باشد و از عطر خاص دیگری خوشش نیاید.

آیا عملکرد حس بویایی در طول عمر تغییر می کند؟

حس بویایی حتی قبل از تولید و در دوران جنینی شکل می گیرد و به طور کامل عمل می کند. زمانی که هر انسان به دوره نوجوانی خود یعنی حدود 18 و 19 سالگی قرار می گیرد، حس بویایی آن در قوی ترین حالت ممکن می باشد ولی پس از سپری کردن عمر خود به تدریج حس بویایی ضعیف تر می شود. در سنین بالاتر به جز از دست دادن قدرت حس بویایی، قدرت تشخیص بوها هم از یکدیگر ضعیف می شود. همچنین گفته می شود که بعد از دهه هفتاد زندگی تضعیف آن سرعت بیشتری پیدا می کند و 75 درصد مردم بعد از سپری کردن هشتاد سال از عمر خود تقریبا تمام حس بویایی خود را از دست می دهند.

آیا حس بویایی و حافظه با هم مرتبط هستند؟

عملکرد حس بویایی انسان بسیار قدرتمند است (البته باید از پستانداران دیگری مانند فیلم و سگ چشم پوشی کرد) و به علت می باشد که هربار شما یک جعبه مداد رنگی را بو می کنید، خاطرات کودکی شما را تداعی می کند. این موضوع مرتبط با ساختار سیستم عصبی انسان است و اعصاب بویایی تنها عصب هایی می باشند که مستقیما به اعصاب حافظه (آمیگدالا و هیپوتالاموس) متصل هستند. جالب تر اینکه این قسمت ها با بخش های مربوط به احساس در مغز نیز ارتباط دارند و همین موضوع باعث می شود که بعد از هربار بوییدن یک رایحه خاص، حس خاصی در شما برانگیخته شود که از این قابلیت در رایحه درمانی استفاده می شود.

عملکرد حس بویایی در شرایط خاصی قوی تر می شود

حس بویایی به سرعت خسته می شود یعنی اگر شما وارد یک مغازه گلفروشی یا شیرینی فروشی شوید بعد از گذشت چند ثانیه دیگر بویی را استشمام نخواهید کرد چون سیستم بویایی شما با تحلیل شرایط به این نتیجه می رسد که بوهای دریافت شده هیچ خطری برای شما ندارند و درنتیجه ورودی های خود را متوقف می کنند و همین موضوع موجب می شود که در عطر فروشی ها فروشنده به شما ظرف قهوه می دهد تا آن را بو کنید . چون این عمل باعث می شود که حس بویایی شما فعال بماند. در مقابل اگر در شرایط خطرناک و حیاتی قرار بگیرید (مانند آتش سوزی) حس بویایی شما دچار خستگی نمی شود و به فعالیت خود ادامه می دهد و علت آن هم سیستم عصبی می باشد که احساس خطر می کند.

چرا برخی افراد حس بویایی خود را از دست می دهند؟

ضعف حس بویایی بر اثر اختلالات شیمیایی در سیستم عصبی رخ می دهد که احتمال دارد این موضوع به صورت کامل انجام شود که نام آن آنوسمی است و یا ممکن است به صورت بخشی و در نحوه درک بوها اتفاق بیافتد مثلا زمانی که هیچ بویی وجود ندارد فرد بوی بدی را حس می کند. یک نوع اختلال بویایی وجود دارد که در آن حس بویایی بسیار قدرتمند می شود و نام آن هایپروسمی می باشد و فرد نسبت به همه بوهای موجود از خود حساسیت نشان می دهد. تقریبا می توان گفت علت اصلی آنوسمی یا کربویی افزایش سن و پیری می باشد. اما بیماری های عفونی دستگاه تنفسی هم می تواند باعث انسداد بینی شود. این اختلال را با جراحی و برداشتن پولیپ و درمان عفونت می توان رفع کرد. مبتلا شدن به کربویی در سنین بالا می توان علائم بیماری آلزایمر و پارکینسون باشد و بهتر است از آن به راحتی عبور نکنیم، این اختلال می تواند منجر به افسردگی و انزوای شخص شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ مرداد ۹۷ ، ۱۵:۲۳
کلبه عطر

خانم های که علاقه زیادی به عطرهای تند با طبع گرم برند شانل علاقه دارند. بهتر است که از عطر کوکو نویر (Coco Noir) این برند استفاده کنند چون عطری فوق العاده باکیفیت و لوکس می باشد که می تواند تمام خواسته هایشان از یک عطر را رفع کند. در این مقاله از کلبه عطر به نقد و بررسی این عطر پرداخته ایم. با ما همراه شوید.

معرفی عطر کوکو نویر

ادوپرفیوم زنانه کوکو نویر (Coco Noir) یکی از بهترین و لوکس ترین محصولات برند فرانسوی شانل (Chanel) است که در سال 2012 توسط عطرسازهای کاربلد و مشهور به نام های Jacques Polge and Christopher Sheldrake  طراحی و فرمولاسیون شده است. این عطر دارای رایحه ی بسیار خوشبو و خاص می باشد که علاوه بر آن دارای طراحی بسیار زیبا و جذاب است که می تواند خانم های شیک پوش را جذب خود کند. این ادوپرفیوم زنانه دارای حجم 100 میلی لیتر است و از آن می توانید برای مدت طولانی استفاده کنید و نیاز به خرید عطر جدید نداشته باشید.

 

خرید عطر Coco Noir

شکل ظاهری عطر کوکو نویر

این عطر زنانه دارای طراحی لوکس و زیبا است که علاوه بر آن بسیار هم خوش دست می باشد. بطری این عطر به رنگ مشکی است که در وسط بطری داخل یک کادر طلایی رنگ نام Coco Noir و نشان تجاری شانل با رنگ سفید حک شده است. همچنین دور گردن بطری یک نوار طلایی رنگ قرار داده شده است و درپوش مشکی رنگ آن با سایز مناسبش به خوبی روی بطری سوار شده است که این موضوع زیبایی بطری را چندین برابر کرده است.

معرفی نت های عطر زنانه کوکو نویر

هنگامی که عطر کوکو نویر را روی نبضتان اسپری می کنید در ابتدا متوجه بوی گریپ فروت، نارنج و پرتقال خواهید شد که این ترکیب سه گانه و مرکبانی موجب افزایش انرژی و نشاط در شما می شود. بعد از اینکه مدتی را سپری کردید نوبت به نت های میانی می رسد که با بوی گل نرگس، هلو، گل یاس، گل شمعدانی، گل رز از راه برسند و جای نت های اولیه را بگیرند. این ترکیب گلی شیرین موجب افزایش انرژی مثبت در شما می شود. در آخر هم نت های پایانی با بوی وانیل، نعناع هندی، مشک، گل میخک، کندر، دانه تونکا، چوب صندل، بنزوئین از راه می رسند و جایگزین نت های میانی می شوند که ترکیب آن ها حس آرامش و اعتماد به نفس را به شما منتقل می کند.
میزان پخش بوی «کوکو نویر» در محیط قابل قبول است و ماندگاری بسیار خوبی تا حدود ۱۲ ساعت دارد. اگر به دنبال یک هدیه خاص و صمیمی برای یک خانم جذاب هستید، ما عطر COCO NOIR را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

قیمت عطر کوکو نویر

ادوپرفیوم زنانه کوکو نویر شانل با ویژگی های خاصی که دارد جزو عطرهای گران قیمت است و هرکسی توان خرید آن را ندارد. خانم های شیک پوش طرفداران این عطر جذاب و خوشبو هستند.

 

خرید عطر Coco Noir

مشخصات کلی عطر کوکو نویر

  • نوع: ادوپرفیوم
  • حجم: 100 میلی لیتر
  • کشور سازنده: فرانسه
  • سال معرفی: 2012
  • عطرساز: Jacques Polge and Christopher Sheldrake

مشخصات کلی رایحه عطر کوکو نویر

  • مناسب برای: بانوان
  • مناسب برای: فصول سرد
  • ساختار رایحه: ادویه , وانیل , چوب , مرکبات , گیاهان معطر , گل
  • نت اولیه: گریپ فروت، ترنج، پرتقال
  • نت میانی:گل نرگس، هلو، گل یاس، گل شمعدانی، گل رز
  • نت پایانی: وانیل، نعناع هندی، مشک، گل میخک، کندر، دانه تونکا، چوب صندل، بنزوئین

سایت کلبه عطر، ادوپرفیوم Coco Noir را با ضمانت اصل بودن و باکیفیت بودن به صورت آنلاین به فروش می رساند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ مرداد ۹۷ ، ۱۶:۳۷
کلبه عطر

خانم های مدرن امروزه به دنبال عطرهای خاص با روایح خوشبو هستند که بتوانند تمام خواسته های آن ها از یک عطر را پاسخگو باشند. در این مقاله از سایت کلبه عطر تعدادی از عطرهای زنانه برند آمواژ که هم روایح خوشبو و هم ظاهر بسیار زیبایی دارند را آماده کرده ایم. توصیه می کنیم که حتما این مقاله را مطالعه کنید و از دست ندهید. با ما همراه شوید.

ادو پرفیوم زنانه آمواژ مدل Memoir Woman حجم 100 میلی‌لیتر

خرید عطر Memoir Woman

برند عمان آمواژ (Amouage) همیشه عطرهای باکیفیت بالا و لوکس را راهی بازار می کند. در سال 2007 این برند لوکس ادوپرفیوم زنانه Memoir Woman را با رایحه ی تلخ و گرم راهی بازار عطر و ادکلن کرد تا بتواند پاسخگوی نیازهای بانوان شیک پوش باشد. این عطر زنانه بطری مربعی به رنگ مشکی دارد که نشان تجاری و نام آمواژ با رنگی روشن به خوبی روی بطری حک شده است که این موضوع زیبایی بطری را چندین برابر کرده است.
عطر زنانه Memoir Woman آمواژ با رایحه تلخ و گرمی که دارد مناسب فصول سرد سال می باشد و همچنین دارای قدرت ماندگاری و پخش بوی بسیار بالایی است که می تواند تا 12 ساعت روی پوست باقی بماند.

نت های عطر Memoir Woman

نت‌های اولیه: هل، پرتقال ماندارین، افسنطین و فلفل صورتی
نت‌های میانی: فلفل سیاه، رز، دود، بوته‌ی میخک، چوب، یاس و گل‌های سپید
نت‌های پایه: چرم، سیتراکس، خزه بلوط، لادن، مشک و نت‌های حیوانی

ادو پرفیوم زنانه آمواژ مدل Myths Woman حجم 100 میلی‌لیتر

ادوپرفیوم زنانه Myths Woman از برند معروف آمواژ در سال 2016 توسط این برند لوکس طراحی و فرمولاسیون شد تا بازار عطر و ادکلن زنانه را با چالش جدی رو به رو کند. بطری این عطر زنانه به رنگ بنفش است که نشان از حال و هوای جادویی و پررمز و راز آن دارد. در وسط بطری نشان تجاری و نام Amouage با رنگ طلایی حک شده است که ترکیب زیبایی را با درپوش طلایی رنگ آن به وجود آورده است و موجب افزایش جذابیت این عطر شده است.
عطر زنانه Myths Woman دارای رایحه ی ملایم است و به همین دلیل می توانید از آن در تمام فصول سال استفاده کنید و همچنین در فصل پاییز و بهار عملکرد بهتری را دارد. این عطر زنانه از قدرت ماندگاری و پخش بوی بسیار بالایی برخوردار است و گزینه بسیار جذابی برای خانم های شیک پوش به حساب می آید.

خرید عطر Myths Woman

نت های عطر Myths Woman

نت‌های اولیه: برگ بنفشه، گل‌های نرگس، لادن و داوودی 
نت‌های میانی: نعناع هندی، عنبر سائل و میخک صدپر
نت‌های پایانی: مشک، خزه و چرم

ادو پرفیوم زنانه آمواژ مدل Sunshine Woman حجم 100 میلی‌لیتر

عطر زنانه Sunshine Woman جزو عطرهای بسیار خوب و محبوب برند نام آشنای آمواژ است که با رایحه ی شیرین و ملایم در سال 2014 توسط این برند طراحی و فرمولاسیون شده است. بطری این عطر به رنگ طلایی است که نشان تجاری و نام Amouage با رنگ سفید به خوبی روی بطری نقش بسته است و ترکیب بسیار جذابی را با درپوش آن به وجود آورده اند که موجب افزایش زیبایی آن شده است.
عطر زنانه Sunshine با رایحه ی شیرین و ملایمی که دارد این امکان را به شما می دهد که از آن در تمامی فصول سال استفاده کنید و همچنین دارای حجم 100 میلی لیتر است که می توانید از آن برای مدت طولانی استفاده کنید و نیاز به خرید عطر جدید نداشته باشید. این عطر علاوه بر رایحه خوشبو خود دارای ماندگاری و پخش بوی بسیار خوبی است که می تواند اطرافیان شما را مجذوب خود کند.

خرید عطر Sunshine Woman

نت های عطر Sunshine

نت‌های اولیه: بادام، انگور سیاه و آرتمیسیا
نت‌های میانی: وانیل، اسمانتوس، مگونولیا و یاس
نت‌های پایانی: پاپیروس، تنباکوی سفید، نعناع هندی و میوه‌ی ارس

ادو پرفیوم زنانه آمواژ مدل Lilac Love حجم 100 میلی‌لیتر

ادوپرفیوم Lilac Love یکی از عطرهای باکیفیت و شیک زنانه از برند عمانی آمواژ است که در سال 2016 توسط این برند مشهور معرفی و راهی بازار عطر شده است و هدف از تولید آن به چالش کشیدن برندهای دیگر بوده است. بطری این عطر رنگ بسیار زیبایی دارد که الهام گرفته از روحیه بانوان می باشد. این موضوع موجب شده است که خانم ها بیشتر به سمت این عطر بیایند چون علاوه بر زیبایی و خوش دست بودن دارای رایحه ی بسیار عالی است که هر خانمی را شیفته خود می کند.
این عطر زنانه دارای رایحه ی شیرین، پودری و گرم است که از آن می توانید در فصل های سرد سال استفاده کنید و لذت ببرید. همچنین قدرت ماندگاری و پخش بوی فوق العاده ای دارد که تا ساعت ها روی پوست شما باقی می ماند.

خرید عطر Lilac Love

نت های عطر Lilac Love

نت‌های اولیه: گل‌های هلیوتروپ، رز صدتومانی، یاسمن، رز و یاس
نت‌های میانی: کاکائو، دانه‌های تونکا و ریشه‌ی زنبق
نت‌های پایانی: وانیل، نعناع هندی و چوب صندل

ادو پرفیوم زنانه آمواژ مدل Blossom Love حجم 100 میلی‌لیتر

Blossom Love یکی از ادوپرفیوم های زنانه جدید برند معروف آمواژ است که در سال 2017 زیر نظر عطرسازهای معروف و کاربلد این برند طراحی و فرمولاسیون شده است. بطری عطر زنانه Blossom Love به رنگ صورتی است که بیانگر لطافت و احساسات خانم ها می باشد و نشان تجاری آمواژ که روی بطری حک شده است با رنگ درپوش عطر به یک رنگ می باشد که این موضوع موجب افزایش زیبایی و جذابیت عطر شده است.
این عطر دارای رایحه ی ملایم است و عملکرد آن در فصل بهار بسیار خوب می باشد که موجب خلق و ثبت لحظات بهاری به یادماندنی می شوند. اگر به دنبال یک عطر بسیار خوشبو با قدرت ماندگاری و پخش بوی بسیار خوبی هستید حتما به سراغ عطر Blossom Love بروید.

خرید عطر Blossom Love

نت های عطر Blossom Love

نت‌های اولیه: ترنج و گل هلیوتروپ
نت‌های میانی: نوشیدنی آمارتو، یلانگ-یلانگ، رز و شکوفه‌ی گیلاس
نت‌های پایه: جیر، وانیل، عنبر و لوبیای تونکا
این مقاله در سایت کلبه عطر به تحریر درآمده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ مرداد ۹۷ ، ۱۱:۴۸
کلبه عطر

برخی از عطرها هستند که وقتی وارد بازار می شوند به سرعت مورد توجه افراد قرار می گیرند. یکی از عطرها که تا مدت ها فروش بالایی را تجربه کرده است، ادوتویلت مردانه جورجیو آرمانی (Giorgio Armani) با نام آرمانی کد (Armani Code) است. در این مقاله از کلبه عطر به نقد و بررسی عطر مردانه آرمانی کد پرداخته ایم. با ما همراه شوید.

معرفی عطر مردانه آرمانی کد

ادوتویلت آرمانی کد (Armani Code) یکی از ادوتویلت های مردانه خوشبو و شیک موجود در بازار است که در سال 2004 توسط عطارهای کاربلد و مشهور به نام های «Antoine Maisodieu»، «Antoine Lie» و «Clement Gavarry» طراحی و فرمولاسیون شده است. این ادوتویلت مردانه دارای حجم بالای 125 میلی لیتر است که این امکان را به شما می دهد تا مدت طولانی از آن استفاده کنید و نیاز به خرید عطر جدید نداشته باشید.

 

خرید عطر Armani Code

شکل ظاهری عطر مردانه آرمانی کد

بطری این عطر دارای ساختار ساده و استوانه ای شکل است که روی آن نام Armani Code با رنگ روشن حک شده است. همچنین درپوش آن به رنگ مشکی می باشد که با اندازه مناسب خود به خوبی روی بطری قرار گرفته است که این موضوع زیبایی بطری را چندین برابر کرده است.

معرفی نت های ادوتویلت مردانه آرمانی کد

هنگامی که عطر آرمانی کد را روی نبضتان اسپری می کنید در ابتدا بوی نت های لیمو و نارنج را استشمام خواهید کرد که ترکیب مرکباتی آن ها موجب افزایش انرژی و حس شادی در شما می شود. بعد از اینکه مدتی را سپری کردید نوبت به نت های میانی با بوی شکوفه درخت زیتون، گیاه انیسه و چوب گایاک می رسد تا از راه برسند و جای نت های اولیه را بگیرند که ترکیب آن ها موجب افزایش انرژی مثبت می شود. در آخر هم نت های پایانی با بوی چرم، تنباکو و دانه ی تونکا جایگزین نت های میانی می شوند و ترکیب آن ها هیجان و شادی در شما ایجاد می کند.
عطر Armani Code دارای رایحه ی شرقی، ادویه ای و تند همراه با طبع گرم می باشد که می توانید از آن در فصل های سرد سال استفاده کنید. این عطر مردانه دارای قدرت ماندگاری و پخش بوی قوی است که می توانید گزینه پیشنهادی مناسب برای آقایان شیک پوش باشد.

قیمت عطر آرمانی کد

این ادوتویلت مردانه دارای کیفیت بالا و قدرت ماندگاری و پخش بوی خوبی است و همینطور از برند معروف جورجیو آرمانی می باشد و همین عوامل موجب شده است که این عطر جزو عطرهای گران قیمت قرار بگیرد و گزینه بسیار مناسبی برای آقایان شیک پوش باشد.

 

خرید عطر Armani Code

مشخصات کلی عطر آرمانی کد

  • نوع: ادوتویلت
  • حجم: 125 میلی لیتر
  • کشور سازنده: ایتالیا
  • سال معرفی:
  • عطرساز: Antoine Lie - Antoine Maisondieu - Clement Gavarry

مشخصات کلی رایحه عطر آرمانی کد

  • مناسب برای: آقایان
  • مناسب برای: فصول سرد سال
  • نوع رایحه: تند و گرم
  • ساختار رایحه: چوب , مرکبات , اسموکی , گیاهان معطر , گل , چرم
  • نت اولیه: لیمو ترش، ترنج
  • نت میانی: شکوفه زیتون، انیسون ستاره ای، چوب گایاک
  • نت پایانی: تنباکو، دانه تونکا، چرم

سایت کلبه عطر، ادوتویلت Armani Code را با ضمانت اصل بودن و باکیفیت بودن به صورت آنلاین به فروش می رساند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ مرداد ۹۷ ، ۱۳:۱۵
کلبه عطر

عطر ها هم دارای پیچیدگی هستند و همین موضوع می تواند باعث سردرگمی افراد شود. برخی از افراد معتقد هستند که ادکلن مخصوص آقایان و عطر مخصوص بانوان می باشد. ولی این اصطلاحات فقط به میزان غلظت رایحه عطر اشاره دارد و ربطی به جنسیت مردان و زنان ندارد. در این مقاله از کلبه عطر می خواهیم به باورهای غلط در خصوص عطر بپردازیم. با ما همراه شوید.

عطرها را در حمام نگهداری کنید

گرما و رطوبت دو عاملی هستند که موجب شکست مولکول های عطر می شود که نتیجه آن خراب شدن بوی عطر و تغییر بوی آن است. عطرها هیچگاه خراب نمی شوند ولی بنا به شرایط نگهداری آن ها در گذشت زمان بوی عطر دچار تغییراتی می شود.

بوی عطر روی کاغذ دقیقا مشابه بوی آن روی پوست است

بوی عطر روی کاغذ یا روی لباس کاملا با بوی عطر روی پوست بدن متفاوت است. گفتن اینکه بوی عطر بعد از ترکیب با پوست بدن چگونه خواهد بود کاملا ناممکن است. چون بوی عطری که با پوست بدن تماس برقرار کرده است متفاوت از بوی همان عطر روی کاغذ یا لباس خواهد بود.

عطر را باید در هوا اسپری کرد و از درون ابری از عطر، عبور کرد

عطر را باید به صورت مستقیم روی بدن اسپری کنیم و روی نقاط گرم مانند گردن، قفسه سینه اسپری کنیم. چون این امر باعث می شود که بوی خوش، در کل بدن پخش شود. اما این نکته را فراموش نکنید که نباید از عطر زیاد استفاده کنید.

عطر مخصوص بانوان و ادکلن مختص آقایان است

عطر و ادکلن فقط دو مفهوم از غلظت خالص رایحه هستند و برای همین موضوع کاربرد دارند و دارای کاربرد دیگری نمی باشند.

عطر را باید پس از اسپری کردن، به هم مالید

به هم مالدین عطر بعد از اسپری کردن آن موجب شکسته شدن مولکول های عطر می شود که این موضوع ماندگاری عطر را به شدت کاهش می دهد. بهتر است عطر را بعد از اسپری کردن به حال خود رها کنید تا خودش جذب پوست شود.

همه عطرها میزان ماندگاری و پخش بوی یکسانی دارند

ماندگاری عطر و میزان پراکندگی آن، رابطه مستقیمی با غلظت آن دارد. عطری که دارای ماندگاری بسیار زیاد است بوی قوی تری هم خواهد داشت و میزان کمی از آن بر روی پوست باقی خواهد ماند.

هرچه رایحه عطر قوی باشد، بوی آن بیشتر و بهتر است

میزان غلظت یک رایحه، فقط ماندگاری و قدرت آن را تعیین می کند. و این موضوع نمی تواند به معنای بهتر بودن آن باشد. دو عطر با بوی یکسان اما با غلظت های متفاوت، ممکن است بوی متفاوتی هم از یکدیگر داشته باشند.

بوی هر عطر از زمان استفاده تا پایان آن یکسان خواهد بود

رایحه برخی از عطرها دارای ساختار غیر خطی است که پس از اسپری کردن، با گذشت زمان بوهای متفاوتی خواهند داشت و نت های آغازی و پایانی آن با یکدیگر برابر نیستند. اگر عطری دارای ساختار غیر خطی باشد، کیفیت آن بالاتر خواهد بود.

هرچه عطر گران باشد، بهتر است

بعضی از عطرهای ارزان قیمت، روی پوست بدن بوی بهتر و ماندگاری بیشتری دارند. در حالی که برخی از عطرها فقط از طراحی و برند معروفی برخوردار هستند. پس بهتر است که قبل از خرید عطر حتما سری به سایت های معتبر عطر و ادکلن مانند کلبه عطر بزنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ مرداد ۹۷ ، ۱۴:۱۷
کلبه عطر

شهر تاریخی کاشان علاوه بر جاذبه های گردشگری فراوانی که دارد بیشتر با نام گلاب و گل محمدی معروف است. در ماه اردیبهشت هرسال مراسم گلاب گیری در کاشان برگزار می شود که افراد زیادی از داخل ایران و خارج از ایران برای دیدن این مراسم می آیند. گلاب کاشان از معروف ترین محصول های بدست آمده از گل محمدی می باشد ولی جالب است که بدانید یکی از برندهای معروف خارجی دست به تولید عطری خاص با رایحه گل محمدی زده است و نام آن را عطر رز کاشان نامیده است.
همانطور که گفتیم کاشان یکی از مقصدهای توریست مهم کشور است که در فاصله ی 240 کیلومتری شهر اصفهان واقع شده است و هر سال مسافران زیادی راهی این منطقه می شوند تا از جاذبه های این منطقه مانند حمام فین، مسجد آقابزرگ که در دوره صفوی ساخته شده اند بازدید کنند. ولی گل محمدی هم نقش مهمی در جذب توریست داشته است. این مقاله از زبان ویکتوریا فرولوا نوشته شده است که یکی از کارشناسان عطر معروف است و در پاییز گذشته به بازدید کاشان آمده بود و به گفته خودش هدف از این سفر فقط دیدن گل های محمدی بوده است.

گل سرخی که موجب محبوبیت شهر کاشان شده است از انواع محلی رز صورتی دمشقی است که معروف به گل محمدی می باشد. بوته این رز از خاک می روید و دارای رایحه ی تندی است که بعد از رقیق سازی از آن برای گلاب استفاده می کنند. گلاب نوعی مایع معطر است که در آشپری، داروسازی و مراقبت از پوست کاربرد دارد. با اینکه در فصل پاییز به شهر کاشان سفر کرده بودم ولی موفق شدم چندین نمونه از گلاب را امتحان کنم. برخی از آن ها دارای بوی غنچه پرپر شده و پوست لیمو بود ولی رایحه ای که بیشتر از بقیه مورد توجه من قرار گرفت بویی شبیه به تشمک با رایحه عسل و میخک بود. در اکثر مغازه های کاشان اسانس خالص گل سرخ به وفور یافت می شود که رایحه ای بسیار خوشبو، زنده و غنی است و به سرعت در فضا پیرامون پخش می شود. گفته می شود که برای ساخت یک قطره از این اسانس از پنجاه عدد گل محمدی استفاده می شود که این موضوع موجب افزایش ارزش آن می شود.

عطر گل محمدی با برند فرانسوی

گلاب باکیفیت کاشان را می توانید در خارج از کشور هم پیدا کنید که اولین بار عطرسازان فرانسوی موفق شدند که رایحه رز محلی ایران را کشف کنند. امیلی کوپرمان Emilie Coppermann عطرساز نام آشنای فرانسوی از رایحه گل سرخ کاشان برای ساخت عطر رز کاشان استفاده کرد که آن را با نام Kashan Rose   برای کمپانی The Different طراحی و تولید کرده است که بسته صد میلی لیتری آن با قیمت 100 یورو به فروش می رسد. ویکتوریا فرولوا می گوید: نت آغازی آن بسیار لطیف  و در تضاد با نت مخملی پایانی می باشد. در نت میانی این عطر از رایحه گل سرخ کاشان استفاده شده است. رایحه دیگری که در این عطر استفاده شده است، هل می باشد که رایحه ای کاملا شرقی دارد و مرا به یاد سفرم به ایران و خوردن یخ در بهشت می اندازد.

عطرسازان سنتی ایران هم از گل محمدی برای ساخت عطرهای مختلف استفاده می کنند و آن را در عطرهای رقیق یا تند به کار می برند. عطر رز از نظر شامه ای انعطاف پذیری بسیار زیادی دارد چون حسی از تازگی و طراوت را ایجاد می کند. عطر رز را می توان با رایحه های شرقی تند و ا رایحه های میوه ملایم درآمیخت و عطرهای فوق العاده ای به وجود آورد که می توانند خاطره انگیز و طراوت بخش باشند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ مرداد ۹۷ ، ۱۵:۲۹
کلبه عطر

عطرها یکی از پدیده های پیچیده هستند که به دست انسان ساخته شده اند و چیزهای جالبی در خصوص آن ها وجود دارد که هرکسی از آن ها خبر ندارد، مثلا اینکه چرا هر عطر روی بدن هر فردی بوی متفاوتی می دهد و یا آثار جسمی و روانی عطر چه دلیلی دارد. عطرها نقش اساسی را در زندگی روزمره ما ایفا می کنند و لازم است که در مورد آن ها بیشتر بدانیم. در این مقاله از سایت کلبه عطر می خواهیم 15 حقیقت در خصوص عطر را به شما عزیزان بگوییم با ما همراه شوید.

1. زنان نسبت به مردان حس بویایی قوی تری دارند

با توجه به این آمار که تعداد گیرنده های بویایی در مغز زنان نسبت به مردان 50% بیشتر است، پس طبیعی می باشد که حس بویایی زنان از مردان قوی تر باشد. پس دفعه بعدی که با همسر خود به خرید عطر می روید این حقیقت جالب را در نظر داشته باشید.

2. عطرهای خوشبو شادی آور هستند

در آزمایش های زیادی که در این مورد صورت گرفته است، مشخص شده است که بوییدن یک عطر آشنا، حس لذت و حالتی مثبت را در مغز فرد به وجود می آورد. در این آزمایش ها عطر شیرین وانیل واکنش های مثبت فراوانی داشته است و به همین علت به عنوان عطری خوشبو در میان مردم شناخته می شود.

3. هرکسی الگوی خاصی برای تشخیص عطر دارد

یک حقیقت دیگر در خصوص عطرها این موضوع می باشد که هرکسی توانایی و تشخیص خاص خود را در شناخت عطرها دارد که مانند اثر انگشت است و الگوی شناخت دو فرد با یکدیگر برابر نیست. به همین دلیل می باشد که عطر محبوب دوست شما احتمال دارد به نظرتان بسیار شیرین و ناخوشایند باشد.

4. کلمه پرفیوم (عطر) معنای متفاوتی از آنچه که شما فکر می کنید دارد

این کلمه در واقع ریشه لاتین دارد و به معنای دود و بخار کامل می باشد که از دیدگاه قدیمی کاملا دارای معنا است چون در گذشته عطرها را با بخور دادن مواد طبیعی بدست می آورند.

5. شما با مغز خود بو می کنید نه بینی

این موضوع طبیعی است که شما از طریق بینی مولکول های عطر را بو می کنید ولی در حقیقت این مغز شماست که کار شناخت این مولکول ها را برعهده دارد و رایحه آن را حس می کند.

6. هر رایحه ای روی فرد خاصی بوی خاصی دارد

یک حقیقت در خصوص عطرهای وجود که رایحه عطر با مواد شیمیایی تولید شده توسط بدن ترکیب می شود و بوی خاصی را به وجود می آورد و از آن جایی که در بدن هر شخص مواد متفاوتی تولید می شود بنابراین هر عطری روی بدن هر شخصی بوی خاص خود را دارد.

7. تعداد رایحه هایی که می توانید تشخیص دهید

تعداد رایحه های که انسان می تواند تشخیص دهد نامحدود نمی باشد و مغز انسان می تواند حداکثر 10 هزار رایحه مختلف را از هم شناسایی کند.

8. فرمول عطر، قرن هاست که تغییر نکرده است.

از گذشته از ترکیب آب یا الکل با اسانس های بدست آمده از مواد طبیعی برای ساخت عطر استفاده می کنند و این ترکیب هنوز هم مورد استفاده قرار می گیرد فقط با این تفاوت که چند دهه اخیر از اسانس های مصنوعی هم استفاده می کنند.

9. حس بویایی زود خسته می شود

شاید برای شماهم پیش آمده باشد که وارد مغازه ای شده باشید و بعد از گذشت چند دقیقه بوهای تند گل ها به شما غلبه کند و بعد از اینکه از مغازه خارج شدید دیگر هیچ بویی را استشمام نکنید. در واقع بعد از دوبار نفس کشیدن، گیرنده های عطر خاموش می شوند و شما دیگر قادر نخواهید بود آن بو را حس کنید چون مغز تشخیص می دهد که این بو برای شما خطری ندارد پس علتی برای ادامه استشمام وجو ندارد.

10. عطرها خاطرات را زنده می کنند

احتمالا همه این حقیقت در خصوص عطرها را تجربه کرده باشند. براساس تحقیقاتی که در این خصوص توسط آکادمی علوم نیویورک صورت گرفته است، بیشتر این خاطرات مرتبط با عطر در ده سال اول زندگی به وجود می آیند.

11. می توان بوی ترس را حس کرد

براساس تحقیقاتی که صورت گرفته است در زمان ترسیدن مواد شیمیایی خاصی همراه با عرق بدن ترشح می شود که قابل تشخیص از طریق بویایی می باشد. احساسات دیگری نظیر خوشحالی را نیز می توانید با بویایی حس کنید.

12. عطرساز معروف ژان کارل حس بویایی نداشت

ژان کارل (1892-1966) عطرساز معروف فرانسوی، زمانی که در سال های آخر زندگی اش قرار گرفته بود حس بویایی خود را از دست داده بود ولی با این شرایط توانست موفق ترین عطرهای خود را در این سال ها طراحی و فرمولاسیون کند.

13. عطرها در شرایط متفاوت هم ممکن است بوی متفاوتی بدهند

عواملی مانند میزان رطوبت هوا، دما، آلودگی و... هم بر نحوه کارایی عطر تاثیر می گذارند و این موجب می شود که نوع استشمام ما متفاوت باشد.

14. شما هربار تنها می توانید سه عطر را تست کنید

زمانی که برای خرید عطر می روید تنها می توانید 3 عطر را متوالی استشمام کنید و بعد از حس بویایی شما به طور کامل قفل می شود و نمی توانید به درستی بوها را تشخیص دهید.

15. ترکیبات عطر با همان استاندارد های مواد غذایی سنجیده می شود

از موادی که برای ساخت عطر استفاده می کنند باید دارای استانداردهای خاصی باشد و این استانداردها همان سلامت مواد غذایی می باشند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ مرداد ۹۷ ، ۱۵:۵۳
کلبه عطر