کلبه عطر

تجربه کاربران درباره عطرهاشون

کلبه عطر

تجربه کاربران درباره عطرهاشون

برای تبادل لینک میتونید پیام بدید

باورهای اشتباه در خصوص عطر و ادکلن

يكشنبه, ۱۴ مرداد ۱۳۹۷، ۰۲:۱۷ ب.ظ

عطر ها هم دارای پیچیدگی هستند و همین موضوع می تواند باعث سردرگمی افراد شود. برخی از افراد معتقد هستند که ادکلن مخصوص آقایان و عطر مخصوص بانوان می باشد. ولی این اصطلاحات فقط به میزان غلظت رایحه عطر اشاره دارد و ربطی به جنسیت مردان و زنان ندارد. در این مقاله از کلبه عطر می خواهیم به باورهای غلط در خصوص عطر بپردازیم. با ما همراه شوید.

عطرها را در حمام نگهداری کنید

گرما و رطوبت دو عاملی هستند که موجب شکست مولکول های عطر می شود که نتیجه آن خراب شدن بوی عطر و تغییر بوی آن است. عطرها هیچگاه خراب نمی شوند ولی بنا به شرایط نگهداری آن ها در گذشت زمان بوی عطر دچار تغییراتی می شود.

بوی عطر روی کاغذ دقیقا مشابه بوی آن روی پوست است

بوی عطر روی کاغذ یا روی لباس کاملا با بوی عطر روی پوست بدن متفاوت است. گفتن اینکه بوی عطر بعد از ترکیب با پوست بدن چگونه خواهد بود کاملا ناممکن است. چون بوی عطری که با پوست بدن تماس برقرار کرده است متفاوت از بوی همان عطر روی کاغذ یا لباس خواهد بود.

عطر را باید در هوا اسپری کرد و از درون ابری از عطر، عبور کرد

عطر را باید به صورت مستقیم روی بدن اسپری کنیم و روی نقاط گرم مانند گردن، قفسه سینه اسپری کنیم. چون این امر باعث می شود که بوی خوش، در کل بدن پخش شود. اما این نکته را فراموش نکنید که نباید از عطر زیاد استفاده کنید.

عطر مخصوص بانوان و ادکلن مختص آقایان است

عطر و ادکلن فقط دو مفهوم از غلظت خالص رایحه هستند و برای همین موضوع کاربرد دارند و دارای کاربرد دیگری نمی باشند.

عطر را باید پس از اسپری کردن، به هم مالید

به هم مالدین عطر بعد از اسپری کردن آن موجب شکسته شدن مولکول های عطر می شود که این موضوع ماندگاری عطر را به شدت کاهش می دهد. بهتر است عطر را بعد از اسپری کردن به حال خود رها کنید تا خودش جذب پوست شود.

همه عطرها میزان ماندگاری و پخش بوی یکسانی دارند

ماندگاری عطر و میزان پراکندگی آن، رابطه مستقیمی با غلظت آن دارد. عطری که دارای ماندگاری بسیار زیاد است بوی قوی تری هم خواهد داشت و میزان کمی از آن بر روی پوست باقی خواهد ماند.

هرچه رایحه عطر قوی باشد، بوی آن بیشتر و بهتر است

میزان غلظت یک رایحه، فقط ماندگاری و قدرت آن را تعیین می کند. و این موضوع نمی تواند به معنای بهتر بودن آن باشد. دو عطر با بوی یکسان اما با غلظت های متفاوت، ممکن است بوی متفاوتی هم از یکدیگر داشته باشند.

بوی هر عطر از زمان استفاده تا پایان آن یکسان خواهد بود

رایحه برخی از عطرها دارای ساختار غیر خطی است که پس از اسپری کردن، با گذشت زمان بوهای متفاوتی خواهند داشت و نت های آغازی و پایانی آن با یکدیگر برابر نیستند. اگر عطری دارای ساختار غیر خطی باشد، کیفیت آن بالاتر خواهد بود.

هرچه عطر گران باشد، بهتر است

بعضی از عطرهای ارزان قیمت، روی پوست بدن بوی بهتر و ماندگاری بیشتری دارند. در حالی که برخی از عطرها فقط از طراحی و برند معروفی برخوردار هستند. پس بهتر است که قبل از خرید عطر حتما سری به سایت های معتبر عطر و ادکلن مانند کلبه عطر بزنید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۵/۱۴
کلبه عطر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی