کلبه عطر

تجربه کاربران درباره عطرهاشون

کلبه عطر

تجربه کاربران درباره عطرهاشون

برای تبادل لینک میتونید پیام بدید

استفاده از عطر موجب خوشبو شدن بدن و لباس شما می شود و همین موضوع باعث می شود که شما به راحتی وارد اجتماع شوید و فعالیت کنید. بر اساس مطالعاتی جدیدی که در خصوص عطرها صورت گرفته است، مشخص شده است که عطرها علاوه بر خوشبویی موجب ایجاد حس و حال خوب در افراد می شود و هم می توانند اعتماد به نفس را در افراد افزایش دهند. انتخاب مناسب یک عطر می تواند به شما احساس جذاب بودن، راحتی، شادی و اعتماد به نفس بدهد. اما برای هر شخصی الگوی متفاوتی وجود دارد و عطری که در فرد موجب ایجاد سردرد و حس بد می شود، می تواند در شخص دیگری موجب افزایش اعتماد به نفس شود. در این مقاله از کلبه عطر اطلاعاتی در خصوص افزایش اعتماد به نفس با استفاده از عطر را جمع آوری کرده ایم. با ما همراه شوید.

عطرها نقش مهمی در احساسات شما دارند

رایحه ها قدرت این را دارند که حال عمومی شما را بهبود بخشند و رفتار شما را تغییر دهند. این گفته دنیل فلمینگ Danielle Fleming که کارشناس عطر و موسس Note Fragrances است در ادامه می گوید: "عطرها نقش مهمی در حس و ادراک شما دارند و این توانایی را دارند که دامنه احساسات شما را از حس اعتماد به نفس تا جذاب بودن و شاد بودن و بیش از آن هم گسترش دهند." طبق مطالعه جدیدی که روی زنان نوجوان، جوان و میانسال صورت گرفته است، ثابت شده است که 90 درصد از این زنان وقتی که از عطر استفاده می کنند، اعتماد به نفس بیشتری نسبت به زمانی دارند که از عطر استفاده نکرده اند. دلیل این تغییر در دستگاه بویایی شما می باشد که مستقیما بر سیستم عصبی مغز متصل است و این بخش عصبی مسئول خاطرات و احساسات شماست.

کدام عطر اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد؟

 

نمی توان یک عطر مشخص را برای تمام افراد پیشنهاد کرد چون هر فردی الگوی متفاوتی دارد. در ابتدا باید از دیدگاه روانشناسی بررسی شود که هر رایحه با کدام بخش و سطح از عواطف و احساسات شما ارتباط دارد و مطابق آن عطر مناسب شما انتخاب شود. دنیل فلمینگ می گوید: "تاثیر عطرها روی احساسات و عواطف در دو مرحله صورت می گیرد به این شکل که ابتدا کد عطر باید به مغز برسد یعنی مرحله ای که عطر را استشمام می کنید و مغز شما رایحه را تفسیر کرده و تشخیص می دهد که این بو خوشایند یا ناخوشایند است و این تشخیص برای همیشه در مغز شما باقی می ماند (مثلا تفاوت عطر گل سرخ و بوی فاضلاب) در مرحله بعد باید مشخص شود که شما از نظر احساسی چگونه با آن بو و رایحه در ارتباط هستید. اینکه ما چه احساسی نسبت به آن رایحه داریم به نخستین سال های زندگی ما بازمی گردد." دانشمندان بر این باور هستند که یک نوزاد با حافظه بویایی کاملا خالی و پاک متولد می شود و هیچ بویی را به بوی دیگری ترجیح نمی دهد ولی وقتی نوزاد یا کودک برای نخستین بار بوی خاصی را استشمام می کند، اتفاقی که همزمان با آن رخ می دهد این ترجیح را شکل می دهد. همین اتفاق است که موجب شکل گیری ارتباط احساسی با رایحه و عطر خاص می شود و افزایش اعتماد به نفس نیز از این طریق صورت می گیرد و تا پایان عمر به همین شکل باقی می ماند. تصور کنید که بوییدن یک عطر خاص موجب ایجاد حس عالی در شما می شود، بنابراین مغز شما این رایحه را با احساس مثبت مرتبط می داند و بالافاصله موجب افزایش اعتماد به نفس شما می شود. فلمینگ می گوید:" این اتفاق به صورت آنی رخ می دهد و در مشتریانی که من دیده ام معمولا با نقش بستن یک لبخند روی لب همراه بوده است."

یک ترفند برای پیدا کردن عطری که اعتماد به نفس شما را زیاد می کند

باید از کجا متوجه شویم کدام عطر باعث می شود احساس بهتری داشته باشیم تا با استفاده از آن بتوانیم به فردی موفق و قوی تبدیل شویم؟ کارشناسان عطر بر این باور هستند که نباید به نظرات دیگران تکیه کنیم و فقط لازم است به غریزه خودمان اعتماد داشته باشیم و در ابتدا عطری را پیدا کنیم که بوییدن آن را بیشتر از هر چیز دیگری دوست داشته باشیم. انتخاب عطر یک اتفاق غریزی می باشد که توسط مغز شما رخ می دهد و بینی شما در این مسئله تاثیرگذار نمی باشد. پس مانند حواس دیگر نیست که به صورت علمی و عملی قابل اندازه گیری باشد. مغز شما در لحظه عطر را استشمام می کند و نسبت به آن سریع از خود واکنش نشان می دهد که این موضوع موجب دوست داشتن یا دوست نداشتن آن عطر می شود. اما دنیل فلمینگ یک اصل کلی و ساده را برای پیدا کردن عطر خاص پیشنهاد می کند. او می گوید:" اگر شما فردی برونگرا هستید میان رایحه های گل، رایحه های شرقی و رایحه های خوراکی (مانند اسپری Mugler Alien) دنبال عطر مناسب خود بگردید و سعی کنید کمی جسورانه عمل کنید چون شمل مشکلی در ارتباطات اجتماعی ندارید و هرچه اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید عملکرد بهتری خواهید داشت. در مقابل اگر شما فردی درونگرا می باشد نیاز به عطری دارید که اعتماد به نفس شما را افزایش بدهد اما توجه دیگران را نسبت به شما بیش از حد جلب نکند تا آرامش ذاتی شما را برهم نزند. عطرهایی که بوی ملایم و تازگی دارند مانند عطرهای که دارای پایه آب و اقیانوس با کمی رایحه مرکبات (مانند مرطوب کننده نرولی پورتوفینو از برند تام فورد یا عطر خیار مارک جیکوبز) می توانند در عین خوشبو کردن تن و لباس شما به حضور بیشتر و موفق تر شما در اجتماع کمک کنند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۶/۰۴
کلبه عطر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی