کلبه عطر

تجربه کاربران درباره عطرهاشون

کلبه عطر

تجربه کاربران درباره عطرهاشون

برای تبادل لینک میتونید پیام بدید

چگونه متوجه تاریخ مصرف عطر شویم؟

يكشنبه, ۱۳ آبان ۱۳۹۷، ۰۴:۳۸ ب.ظ

عطر مانند سایز محصولات آرایشی و بهداشتی دارای تاریخ مصرف و تاریخ انقضا می باشد و باید در این محدوده زمانی از آن استفاده کنیم. در غیر اینصورت عطر کارایی اولیه خود را از دست می دهد و حتی می تواند تاثیرات منفی را روی پوست و بدن شما داشته باشد. عوامل بسیار مختلفی در تاریخ مصرف عطر تاثیر گذار هستند که در این مقاله از کلبه عطر به بررسی آن ها می پردازیم. با ما همراه شوید.

کد سری محصول و تاریخ مصرف عطر

هر محصول دارای یک کد سری یا Batch Code اختصاصی است که تمام عطرها اعم از اورجینال و غیرتقلبی دارای آن هستند. این کد در حقیقت کد شناسایی آن محصول است و حاوی تمام اطلاعات مهم در خصوص آن محصول می باشد، مانند اینکه این عطری در کدام کشور و در چه تاریخی ساخته شده است. هدف از حک این کدها بر روی بطری ها این است که اگر مشکلی در خط تولید عطر به وجود آمد بتوانند با استفاده از این کد تمام عطرهای مربوط به این کد را از بازار عطر و ادکلن جمع آوری کنند. البته در کنار این کد، کدهای دیگری هم روی بسته بندی درج شده است که شامل بارکد یا شماره کاتالوگ و... می باشد که این موضوع حتی می تواند باعث سردرگمی شما در پیدا کردن کد سری شود. بارکد و سایر کدها معمولا به صورت چاپ روی جعبه وجود دارند ( مثل لیست ترکیباتی که روی بسته مواد غذایی قرار دارد) در حالی که کد سری بعدا روی جعبه درج می شود (چیزی شبیه به تاریخ تولد و تاریخ انقضا که بر روی بسته بندی مواد غذایی بعدا با دستگاه تاریخ زن حک می شود) و شما می توانید با کمک این تفاوت خیلی آسوده کد سری محصول را پیدا کنید، در اکثر اوقات این کد در بخش پایینی بسته درج می شود.

 

هنگامی که موفق شدید کد سری عطر را پیدا کنید نوبت به یافتن تاریخ مصرف عطر می رسد. کدهای سری عطر دارای انواع مختلفی هستند که می توانند بین 3 تا 12 کارکتر باشند (فقط شماره یا ترکیبی از شماره و حروف) که چند نمونه از این کدها را از برند های مختلف در بخش پایین آماده کرده ایم:
COTY INC:
یک کاراکتر به اضافه ۱۱ رقم (L1 0589076962)
چها رقم (۱۲۳۴)
Christian Dior:
چهار کاراکتر (letters + numbers): 1N05
Estée Lauder:
سه کاراکتر (letters + numbers): A35
Chanel/Bourjois:
چهار رقم (۱۲۳۴)
Procter&Gamble:
۴ تا ۱۰ رقم: ۲۰۶۸, ۱۵۸۸۵۴
همان طور که حدس زدید عطرهای فیک دارای کد سری نمی باشند و اگر هم روی بسته بندی شان کد سری وجود داشته باشد کپی از محصولات دیگر است که قبلا وجود داشته اند. اگر از اصل بودن عطر خود مطمئن باشید می توانید با استفاده از این لینک اطلاعاتی را که در خصوص زمان تولید و محل تولید عطر نیاز دارید را بدست بیاورید و مشخص کنید که تا چه زمانی می توانید از این عطر استفاده کنید.
حال که توانستید به اطلاعات تاریخ مصرف عطر خود دسترسی پیدا کنید و بدانید که تا چه مدتی می توانید از آن استفاده کنید، لازم است بدانید که تاریخ مصرف عطر فقط به این محدوده زمانی محدود نمیشود. محصولات آرایشی و بهداشتی دارای دو تاریخ انقضا هستند که تاریخ انقضای اولی مربوط به تاریخ انقضای قفسه ای می باشد و شامل زمانی می شود که هنوز درب عطر باز نشده است. تاریخ انقضای دوم از زمانی شروع می شود که درب محصول باز گردد. اما این تاریخ انقضا چگونه تعیین می شود؟ اگر به جعبه محصول با دقت نگاه کرده باشید، متوجه خواهید شد که یک علامت کوچک به شکل ظرف درباز روی آن دیده می شود که عباراتی مانند ۱۲M یا ۲۴M روی آن وجود دارد که معنای آن ها 12 ماه یا 24 ماه می باشد. اگر روی بطری عطر خود 12M درج شده باشد یعنی می توانید از زمانی که عطر خود را باز کردید به مدت 12 ماه از آن استفاده کنید و بهتر است بعد از این زمان دیگر از آن استفاده نکنید حتی اگر تاریخ انقضای اول آن به اتمام نرسیده باشد.

بصورت کلی می توان گفت که هر نوع لوازم آرایشی و بهداشتی به خصوص عطر را نهایتا می توان تا 5 سال از آن استفاده کرد و بعد از این مدت نباید از آن استفاده کرد چون بعد از این زمان خطرناک می شود. اکثریت تولیدکنندگان عطر و ادکلن توصیه می کنند که از عطرها تا سی ماه (یعنی دو سال و نیم) بعد از باز شدن درب آن استفاده کنید چون عطرها دارای الکل هستند و بعد از این زمان الکل آن ها بطور کامل از بین می رود و مانند اول خود کارایی نخواهند داشت. البته ناگفته نماند که این زمان، هنگامی صدق می کند که از عطر به درستی نگهداری کرده باشید و آن را از معرض قرار گرفتن در محیط های پرنور و گرم دور کرده باشید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۸/۱۳
کلبه عطر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی