کلبه عطر

تجربه کاربران درباره عطرهاشون

کلبه عطر

تجربه کاربران درباره عطرهاشون

برای تبادل لینک میتونید پیام بدید

آشنایی با ویژگی های خاص عطرهای شرقی

شنبه, ۳۱ فروردين ۱۳۹۸، ۱۱:۵۸ ق.ظ

از روزگاران بسیار قدیم، مشرق زمین مهد عطرسازی بوده است و عطرهای شرقی نخستین عطرهای بوده اند که بدست بشر ساخته شده است و به نقاط دیگر کره زمین راه پیدا کرده اند. عطرهایی که امروزه تحت عطرهای شرقی می شناسیم در مشرق زمین تولید نشده اند ولی مواد و ترکیباتی که در آن ها استفاده شده است اصالتی شرقی دارند. اما به طور کلی کدام عطرها، شرقی هستند؟ وجود کدام ترکیبات در عطر آن را در دسته عطرهای شرقی قرار می دهد؟ در این مقاله از کلبه عطر به این موضوعات خواهیم پرداخت. با ما همراه شوید.

ویژگی عطرهای شرقی

عطرهای شرقی دارای رایحه ای تند و جسورانه هستند و بویی احساسی، رمزآلود و قوی دارند و به راحتی نمی توان آن ها را فراموش کرد یا بی توجه بود. همین ویژگی باعث شده است که عطرهای شرقی بهترین گزینه برای استفاده در مهمانی ها به خصوص مهمانی های شبانه باشند. عطرهای شرقی رایحه‌ای ادویه‌ای دارند چون از ادویه‌های معطر در ساخت آن‌ها استفاده می‌شود و این کار قدمتی بیش از چندین هزار سال دارد. ادویه‌های شرقی از زمان‌های بسیار دور در خاورمیانه و هندوستان تولید شده و به نقاط مختلف جهان فرستاده می‌شدند و از این رو عطرهایی که این ادویه‌ها را در خود دارند نام عطر شرقی به خود گرفتند. عطرهای شرقی به یک دسته بزرگ و کلی از عطرهای محدود می شود که این دسته نیز برای خود زیرمجموعه های متعددی دارند مثلا عطرهای شرقی گل، عطرهای ملایم شرقی، عطرهای چوبی شرقی و... که این دسته بندی بر اساس ترکیبات موجود در عطر مشخص می شود. در ادامه تعداد از پراستفاده ترین رایحه ها و ادویه های شرقی را که در ترکیبات عطر شرقی پرکاربرد هستند را بررسی خواهیم کرد و نمونه هایی از معروف ترین عطرهای حاوی این رایحه را که در دسته عطرهای شرقی قرار می گیرند نام خواهیم برد.

دارچین رایحه پرکاربرد در عطرهای شرقی

همه شما با دارچین آشنایی دارید و طعم دلپذیر و رایحه قوی آن را در خوراکی ها و شیرینی ها مختلف تجربه کرده اید. دارچین از ادویه های پراستفاده در صنعت مواد غذایی به حساب می آید که در عطرسازی هم کاربرد فراوانی دارد. دارچین، رایحه ای شیرین و احساسی می باشد که بسیار از افراد به آن علاقه زیادی دارند و با استشمام آن انرژی و آرامش بدست می آورند و احساس می کنند که جذابیت بیشتری پیدا کرده اند. رایحه دارچین با رایحه های دیگر به راحتی ترکیب می شود و به ویژه همراه با رایحه های مرکبات ترکیبی دلپذیر به وجود می آورد. یک نمونه عالی از عطرهای حاوی رایحه دارچین اودوتویلت مردانه Made by Measure از برند گوچی است. این عطر که در سال ۲۰۱۲ تولید شده است در دسته عطرهای ادویه‌ای شرقی قرار می‌گیرد و بهترین انتخاب برای آقایانی است که می‌خواهند بهترین باشند و همه را به سوی خود جذب کنند.

وانیل رایحه خوشبو در عطرهای شرقی

کمتر کسی را می توان تصور کرد که به بوی وانیل علاقه نداشته باشد، این رایحه دلپذیر هرکسی را به یاد خاطرات خوشی کودکی و عطرهای شیرینی های گرم و تازه می اندازد. براساس آخرین تحقیقاتی  که صورت گرفته است رایحه وانیل تنها رایحه ای می باشد که تقریبا همه به آن علاقمند هستند و همین علت کافی است تا وانیل پرکاربردترین رایحه در عطرسازی باشد. مانند دارچین و میخک، وانیل هم نیز در آشپزی و شیرینی پزی و هم در عطرسازی کاربرد دارد ولی فرآیند تولید وانیل طبیعی، پروسه ای زمان بر و پرهزینه می باشد و به همین دلیلی بسیاری از تولیدکنندگان عطر از انواع مصنوعی وانیل استفاده می کنند. البته کیفیت رایحه مصنوعی وانیل هم در برندهای معتبری که از آن استفاده می کنند در حدی باکیفیت است که کمتری کسی پیدا می شود تفاوت آن را با وانیل طبیعی تشخیص دهد. یکی از نمونه هایی کلاسیک عطرهای حاوی رایحه وانیل ادوپرفیوم زنانه شالیمار از برند گرلان است که در سال 2011 زیر نظر تیری واسه طراحی و فرمولاسیون شده است. این عطر در دسته رایحه گل و مرکبات شرقی قرار می گیرد و رایحه هایی مثل پرتقال، ترنج، گل سرخا یاسمن، پاتچولی، خس خس و البته کارامل، وانیل و مشک را در خود دارد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۱/۳۱
کلبه عطر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی